/

Saveti za hidrataciju tela – evo kako da preživite visoke temperature

Leto je mnogima omiljeno godišnje doba. Glavne asocijacije su more, plivanje i plaža, sunce, tople noći, odmori i uživanje. Ipak, uzbudljive letnje temperature uz koje obožavamo da kombinujemo komotnu garderobu mogu biti i opasne. Temperatura spolja je leti veća od temperature našeg tela, s toga joj se telo stalno prilagođava.

Dolazi do znojenja, a samim tim do gubitka tečnosti iz organizma, pogotovo pri izlaganju suncu tokom šetnje, odmora, ili jednostavnih obaveza koje zahtevaju kretanje po gradu kada je najviša temparatura na snazi. Danas sa vama delimo savete o hidriranju organizma i preporučujemo namernice koje u tome mogu pomoći.

Prvo i osnovno – voda. Unos vode je najvažniji tokom leta i predstavlja glavni zaštitni faktor od dehidratacije. Ovo ne mora biti problem za one koji stalno unose dosta vode u organizam. Njima letnje temperature samo pospeše tu naviku i često se hidriraju i rashlađuju. Mađutim, postoji nekolicina ljudi koji tokom dana ne unesu ni dve čaše vode. Navika im jednostavno još uvek nije formirana, a na to utiče i hrana koju tokom dana jedu, pa ni ona ne povlači za sobom znatno više vode. Količina vode koja se preporučuje je barem osam čaša dnevno, ili dva do četiri litara. Hidrirate organizam, čuvate se od dehidratacije, rashlađujete se i održavate optimalnu hidrataciju kože.

Ukoliko ste od onih zaboravnih koji bi želeli da unose više vode, ali jednostavno zaborave, nisu navikli – imamo rešenje za vas. Na internetu postoji mnoštvo zabavnih i korisnih aplikacija čija je funkcija podsećati vas kada je vreme za još jednu čašu vode i gde možete beležiti količinu vode koju ste uneli po danima.

Sada sledi vaše omiljeno voće koje obeležava leto – lubenica i dinja. Ovo sezonsko voće većina obožava tokom leta. Osim toga što su jako ukusne, lubenice i dinje u sebi sadrže dosta vode, pa su odlične za hidrataciju. Pogotovo se preporučuju trudnicama i osobama koje imaju problem sa peskom ili kamenom u bubrezima. Rashlađeno voće je odlično za hidriranje.

Pinterest

Krastavac je tokom leta najbolji dodatak uz obroke, jer u sebi sadrži čak 95% vode. Može se kombinovati u salati sa drugim povrćem, ili jesti zasebno. Najzdravije je jesti krastavac sa korom, pa ko ima domaći krastavac, u čiji je način uzgajanja i održavanja siguran, može se počastiti ovim vitaminima. Svakako krastavac je jako bogat i oljušten, serviran na raznorazne načine.

Pinterest

Paradajz je bogati izvor vode – 94%, a pored toga je i prirodan izvor kalijuma, koji je neophodan za funkcionisanje mišića, nerava i srca.

Pinterest

Mango osvežava i hidrira. Bogat je i vitaminom A, koji utiče na ćelije kože i izvrstan je za suvu kožu. Poboljšava izgled kože i pomaže u borbi protiv akni.

Pinterest

Jagode, mnogima omiljeno voće, u sebi sadrži 91% vode i bogate su vitaminom C. Odlične su za osveženje i rehidrataciju.

Pored preporučenog voća i povrća možete unositi i nar, celer, zelenu salatu, brokoli, avokado, kao i limunade i raznorazne ceđene sokove.

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Od karcinoma dojke do pobedničkog trona: Ana Dornik – žena koja nije odustala od sebe

Sledeći članak

U RESTORANU – donosimo vam osnovna pravila ponašanja za stolom

Poslednje od Lifestyle