Ralph Lauren – čovek koji je Ameriku modno vaspitao

Početak
05/01/2023

Ralph Lauren (Ralf Loren) stvorio je viziju koja se poput epidemije proširila američkim kontinentom i definisala muškarca koji je do danas ostao simbol dobrog ukusa i elegancije u svakom trenutku i na svakom mestu, od polo terena do dodele Oskara.

Bila je 1957. godina kada je u dnevniku iz srednje škole zapisao svoj životni cilj. Jedna reč- milioner. Deceniju nakon toga bez ikakvog dizajnerskog iskustva stvorio je prvu kravatu sa svojim potpisom. Nakon gotovo 60 godina ostvario je mnogo više – “sagradio” modno carstvo i defnisao stil u koji se zaljubila Amerika.

“Ne želim da budem nula. Želim da kažem nešto, da uradim nešto. Želim da imam glas.” rekao je u jednom tokom razgovora sa Oprom.

Lični stil Ralfa Lorena predstavljen je dobro iznošenim džinsom i kaobojskim čizmama, uparenim sa smokingom i savršeno skrojenim puloverima, pojačavajući načine na koji izvanredno kombinovani američko/britanski stilovi inspirišu muškarce širom sveta i donose im eleganciju.

Verovatno najuspešniji i najdugovečniji američki dizajner širi svoj uticaj među svetskom populacijom, kreirajući sve od garderobe, parfema, preko kućnog dekora i komplikovanih satova do naširoko uspešnih restorana.

Foto: Pexels

Od kada je pokrenuo svoj biznis pre pola veka, ovaj dizajner je postao legendaran ne samo zbog prepoznatljivog stila i dugovečnosti u često nestabilnoj industriji, već i zbog toga što prezentuje svoju garderobu u kontekstu višestrukih stilova, dostupnih po relativno normalnim cenama i dostupnih svima koji stupe u njegove prodavnice širom sveta.

Modni magnat koji je prošle godine napunio 83 godine, postavio je standarde za sve koncept radnje sa svojim impresivnim buticima, u nekim slučajevima i vilama, koje su opremljene svim pratećim nameštajem, umetničkim delima i aksesoarima, odajći eleganciju i viziju ovog čoveka.

Prethodne godine, ovaj čovek je uspeo da povrati kontrolu nad javnim biznisom svoje kompanije, koja je u istom periodu postala bogatija za čak sedam milijardi dolara, piše Muški magazin.

Nije reč o materijalima, već o snovima” rekao je jednom prilikom njegov sin David, potpredsednik kompanije Polo Ralph Lauren.

POČECI

Korporacija Ralf Loren započela je svoj rad 1967. godine izrađujući muške kravate, kada je dizajner imao 28 godina. On je ubedio predsednika kompanije da mu dozvoli da započne sopstvenu liniju proizvoda. Oslanjajući se na svoje interesovanje za sport, Loren je svoju prvu liniju muške odeće nazvao Polo (1968. godine)

Do 1969. godine, menhetenska robna kuća Blumingdejls prodala je ekskluzivno Lorenovu prvu mušku liniju. Godine 1971, korporacija Ralf Loren lansirala je liniju majica skrojenih za žene, čime je predstavljen amblem polo igrača, koji se pojavljuje na manžetni majice. Prva kompletna ženska kolekcija lansirana je sledeće (1972) godine

Godine 1972, otvara se prodavnica kompanije Ralf Loren na Rodeo Drajvu u Beverli Hilsu u Kaliforniji, njegova prva samostalna prodavnica. Iste te godine Loren je izbacio liniju pamučnih majica kratkih rukava u 24 boje. Ovaj dizajn, ukrašen poznatim logotipom kompanije – polo igračem, kreiranog od teniskog profesionalca Renea Lakostea, postao je izgled brenda. Pet godina kasnije Korporacija Ralf Loren predstavila je majicu od pamučne mrežice u raznim bojama, kojoj je na grudima bio istaknut logotip polo igrača. Godine 1974, Ralf Loren je opremao mušku glumačku postavu Velikog Getsbija (engl. The Great Gatsby) kostimima odabranim iz njegove Polo linije – muška odela i džemperi u stilu 20-ih godina 20. veka, kao i ružičasto odelo koje je Loren dizajnirao posebno za Džeja Getsbija Roberta Redforda. Godine 1977, Dajana Kiton i Vudi Alen nosili su Lorenovu odeću u filmu nagrađenom Oskarom, Eni Hol.

Prvi parfem Ralf Lorena lansiran je 1978. Jednako kao i garderoba, i mirisi su bili traženi.

Do danas, ova modna kuća nastavlja da diktira stilove, ali i to kako jedan kvalitetni komad garderobe treba da izgleda.

Foto: Pixabay

Dok gledate njegove kampanje i revije, na trenutak će vas odvesti u neki lepši svet. U svet gde je elegancija na prvom mestu, romantičnost i sjaj Holivuda kao i idiličnost farmerskog života… i svakako, energija polo terena. 

ZANIMLJIVOSTI

Teniski savez SAD

Godine 2005, Teniska asocijacija Sjedinjenih Država odabrala je korporaciju Ralfa Lorena za službenog sponzora garderobe za US Open-a. Kao deo partnerstva, sve osobe i službenici koji se nalaze na US Open-u obučeni su u posebno dizajniranu odeću Ralfa Lorena. Ovo je njegovo prvo tenisko sponzorstvo. 

Vimbldon

Godine 2006, korporacija Ralf Loren postala je zvanični sponzor Vimbldona. Loren je prvi dizajner u istoriji teniskog turnira izabran da kreira uniforme za sve zvaničnike na terenu.

Olimpijski tim SAD

Korporacija Ralf Loren je zvanični sponzor američkih olimpijskih i paraolimpijskih timova, s pravom da proizvode distribuiraju, reklamiraju, promovišu i prodaju proizvode u Sjedinjenim Američkim Državama. Kompanija je uspostavila partnerstvo sa sportistima koji su ambasadori brenda i kao lica reklamnih, marketinških i javnih kampanja. 

Korporacija Ralf Loren sarađuje sa Olimpijskim komitetom Sjedinjenih Država da postane zvanični sponzor Olimpijskog tima SAD, za Letnje olimpijske igre 2008. u Pekingu, Zimske olimpijske igre 2010. u Vankuveru, Letnje olimpijske igre 2012. u Londonu, Zimske olimpijske igre 2014. u Sočiju i Letnje olimpijske igre 2016. godine. u Riju.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Istorija imperije BVLGARI: Od raskošnog nakita i parfema do proizvodnje vina

Sledeći članak

Nosila je titulu najmisterioznijeg modela: Tatjana Patic preminula u 56. godini

Ne propustite

Istorija Jimmy Choo brenda – od napuštene bolnice i nemaštine do luksuza i reputacije

Kao sin malezijskog obućara Džimi Čo (Jimmy Choo) je radio sa ocem

Istorija Nedelje mode u Londonu koja je organizovana tek 40 godina posle Njujorka

Nakon Nedelje mode u Njujorku, koju smo ispratili nedavno, sada je na

Trench kaput – istorija ikoničnog modnog komada koji nosimo tokom (svake) jeseni

Jedan mit koji je dobro poznat o kaputima, jeste to da su