/

Istorija imperije BVLGARI: Od raskošnog nakita i parfema do proizvodnje vina

Foto: Public Domain

Između Toskane, Umbrije i Lacija porodica Bulgari, osim zlata i dragog kamenja, „uzgaja“ i maslinjake i vino

Dragulji, karati, skupoceno kamenje i zlato oblikovano u svetski poznatim dizajnerskim kućama – oduvek su očaravali i oduvek je neko to sebi mogao i da priušti. Jedno od imena koje je pronelo svetom slavu italijanske mode i dizajna jeste sigurno i Bulgari.

Kada se dosegne poslednja stepenica u imperiji koja traje više od stotinu godina, poželi se još jedna, drugačija, ona koja predstavlja nadgradnju u carstvu lepote i ukusa. Kuća Bulgari (izvorno Bvlgari) zaželela je tako da svet okusi njen novi brend – vino.

U južnoj Toskani, od Rima ka Podernuovo a Palacone, u provinciji Sijena, mestu San Kašano dei Banji, i u svetu čuvenom po termalnoj vodi izuzetnih svojstava, na tom mestu je porodica Bulgari, gotovo u tišini, kreirala svoje nove dragocenosti, vino „Bulgari“. Tu stasavaju njihovi vinogradi, 22 hektara, kupljeni pre nekoliko godina. Prvo grožđe ubrano je 2009.

Foto: Pexels

Slavna istorija

Ime Bulgari prepoznatljivo je po čuvenom i jedinstveno dizajniranom nakitu, satovima, tašnama, kaiševima i proizvodima od kože najvišeg kvaliteta, ukrasima podjednako važnim muškarcima i ženama, kao što su kravate ručne izrade na svili, dugmad za manžetne, ešarpe, stole u kašmiru, naočari za sunce, čak i hemijske olovke.

Bulgari je brend na vrhu i po parfemima, a po visokom kvalitetu preporučuje se izuzetna kozmetička linija sa raznim kremama, za negu i tretmane, ali i serum koji sadrži i ekstrakte minerala iz dragocenog kamenja (tretmani litoterapija). Ti proizvodi koriste se u hotelima i spa-centrima koji nose ime Bulgari, u Milanu, na ostrvu Bali i u Londonu.

Foto: Public Domain

Istorija porodice Bulgari počinje imenom Sotirio Bulgari, rođenim polovinom 1800. godine u Grčkoj, čiji biografski pečat svedoči o počecima izrade nakita u maloj varoši Paramitija. Potom se doseljava u Italiju i 1884. godine pojavljuje se ime “La maison Bulgari”.

Prva radnja u poznatoj rimskoj ulici Sistina otvorena je 1885. godine i tada su se pojavili komadi nakita visokog kvaliteta i dizajna iz Sotiriove zlatarske radionice. Već tada probirljiva italijanska klijentela prepoznaje nešto drugo i različito od drugih kreacija, što Bulgariju omogućuje da već 1920. godine otvori radnju u Via Kondoti, “najčuvenijoj ulici na svetu”, kako vole da se pohvale Italijani.

U 75. godini života (1932.) Sotirios umire, ostavljajući ogromno nasleđe svojoj dvojici sinova, Đorđu i Kostantinu. Logotip BVLGARI kako ga danas poznajemo, prvi put je korišćen 1934 i postaje simbol Bvlgari dragulja. “Jedinstvena lepota unutar kamena” kako najčešće nazivaju različite kombinacije rubina, smaragda i safira, činili su srce dizajna svakog pojedinačnog komada nakita. 

Porodica Bulgari napravila najskuplji parfem na svetu

Bulgari je osvojio publiku širom sveta ne samo fantastičnim, ali nepristupačnim nakitom, već i fantastičnim, ali pristupačnim parfemskim kreacijama koje odišu jedinstvenom, svedenom elegancijom i suptilnim erotizmom.

Prvi od preko stotinu parfema, Bvlgari Eau Parfumee au The Vert, iz 1992. godine, najavio je uzbudljivo novo poglavlje blistave istorije Bvlgarija. Eau Parfumee Au The Vert uzima najfinije mirise zelenog čaja, mešajući citrusne note u mirisnu kombinaciju koja je istovremeno sveža, nežna i slatka. Jean-Claude Ellena stoji iza potpisa za ovaj parfem koji mnogi opisuju kao “vitalni izraz rafinirane elegancije koji budi čula”. Zanimljivo je da je ovaj miris, kada se pojavio, služio je kao ekskluzivni poklon kojim je kuća darivala svoje najcenjenije kupce nakita.

Proslavljajući 130-godišnjicu, 2014. Bvlgari javnosti predstavlja Opera Primu, najskuplji miris u istoriji parfimerije. Objedinjujući veštinu izrade nakita i izrade parfema, Opera Prima jedno vreme bila je izložena u robnoj kući Galeries Lafaiette Haussmann u Parizu. Daniela Andrier potpisuje i ovu mirisnu proslavu mediteranskih tonova limuna, narandže, mošusa i cveća. Dragocenu bocu u obliku rimske amfore, ukrašenu sa 250 karata citrina, 4,55 karata ametista i 25 karata dijamanata, u januaru 2018. kupio je privatni klijent za sumu od neverovatnih 200 000 evra.

Spojiti modernost i tradiciju – to je Bvlgari. Bilo da se radi o muškarcima ili ženama, svaki put, kada krenete da istražujete BLV parfeme, ispostavi se da su pred vama zaista dragulji…a to je umetnost.

Početak rada na vinariji

Đovani Bulgari (37), praunuk Sotiriov, četvrta generacija porodice Bulgari, zaljubljen u agrikulturu kaže: “Moj otac Paolo naučio me je kako se prepoznaje dragoceno kamenje, kako se prepoznaje po temperaturi dok se drži u rukama a da ga i ne gledaš. Naučio me je kako da gledam prolazak svetlosti kroz kamen. To je nešto što se može primeniti i na vino: kako reaguje na svetlost, kako njegova boja prolazi kroz čašu.” Iz Podernuova krenulo je prvih 60.000 flaša (sa 17 hektara vinograda zasađenih 2007. stiglo je prvo vino, a zasađeno je ukupno 22 hektara) Zasada su tri etikete ovog toskanskog vina iz berbe 2009. godine: “tera” (Therra), brend loza sanđoveze, kabernet sovinjon, merlot i montepulćano, “arđirio” (Argirio), čist kabernet frank i “sotirio” od 100% loze sanđoveze, vino “čvrsto” i sa “karakterom”, takvim kakav je bio u stvaranju buduće imperije u Italiji i pradeda iz Grčke.

Foto: Public Domain

Od prve berbe vino mora da odleži najpre u inoksu, potom, u zavisnosti od loze od osam do 18 meseci u buradima od francuskog hrasta, potom u flaši još oko godinu dana. Onaj ko je konzumirao njihova vina tvrdi da su veoma dobra i sa pečatom snažnog toskanskog “rosso” i ukusom koji se pamti jer ostaje memorisan na nepcima. Vina „bulgari“ opet će se, kao i u nakitu, razlikovati od drugih. Filozofija kuće i njene kreativnosti čini se da je ispisana u poruci na flaši vina “Therra”: “Ništa nije novije od onoga što je bilo dugo zaboravljeno”.

Vino pod imenom Paolo i Đovani Bulgari ne koštaju kao njihov nakit, cene u kantini su oko 11, 16 i 20 evra po flaši. Oni su želeli da vino bude simbol njihove kuće, ali dostupno prosečnom potrošaču.

Foto: Pixabay

Porodica Bulgari nastavlja da svojim radom impresionira čitav svet, a zasigurno je da će naslednici ovih zanata – od izrade nakita do vina odgovarati na svaki porodični zadatak i tradiciju i da će njihovo ime ostati urezano u istoriju.

Odgovorite

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Šta nam trendovi nameću da nosimo tokom zime 2023: Ovo ne morate da imate u svom ormaru

Sledeći članak

Ralph Lauren – čovek koji je Ameriku modno vaspitao

Poslednje od Moda