/

Šta se krije iza naziva PRADA?

Prada (stariji naziv Frateli Prada) je jedan od najpoznatijih brendova u istoriji mode. Dizajneri koji stoje iza brenda stalno su nastojali da budu inovativni, zadržavajući svoj klasično prefinjen stil. Kuća Prada ima svoju dugovečnost, a ime Prada će i dalje biti traženo u godinama koje dolaze. Evo priče o Pradi i o slavnom imenu poznatog brenda.

„Ono što nosite je način da se predstavite.“ – Miuccia Prada

ISTORIJA PRADE

Prva Prada radnja otvorena je 1913. godine u prestižnoj Galeriji Vittorio Emmanuele II u Milanu, Italiji, pod nazivom Frateli prada. Mario Prada otvorio je prodavnicu kožne galanterije sa svojim bratom Martinom. U početku, prodavane su samo torbe, koferi i putne potrepštine.

Za sve ljubitelje mode, Prada predstavlja najbolje od italijanske kulture i tradicije. Od njenog osnivanja preko 1990. godine kada je postao vrhunski simbol statusa, pa do danas – ostaje jedan od najinovativnijih, najprestižnijih i najpoznatijih brendova u industriji modne i luksuzne robe, posvećujući veliku pažnju detaljima i novim trendovima.

PROŠIRENJE BIZNISA

Porodičnom biznisu Mjuča Prada se priključila 1978. godine iz puke revoltiranosti. Godinama je tupila zube pokušavajući da objasni svojoj porodici kako posao stagnira i kako će Prada ostati upamćena samo po dosadnim kožnim tašnama – gotovo istim onakvim kakve je njen deda pravio kad je firma tek osnovana.

Mjuča Prada

1977. godine, Mjuča Prada upoznala je Patricia Bertelia, mladog Italijana sa sopstvenim biznisom od kožne galanterije. Pridružio se porodičnom poslu Prada i njegovo partnerstvo sa Mjučom povelo je istoriju Prade u novom pravcu. Sofisticirana kreativnost Mjuče i Bertelijeva preduzetnička intuicija pomogli su u proširenju poslovanja Prade.

Ona je odlučila da uzme stvari u svoje ruke i promeni sliku o Pradi iz korena. Drznula se da poljulja kožno kraljevstvo i od 1985. godine niko se više nije sećao kako je Prada izgledala nekad. Ova godina bila je jedna od onih ključnih prekretnica za modu na planetarnom nivou, jer je Mjuča te 1985. lansirala svoje čuvene crne najlon tašne.

NOVI PRADA PROIZVODI

Kompanija je prvi put dodala obuću u svoju liniju proizvoda 1979. godine. Prva kolekcija ženskih cipela je dobro prihvaćena. Posao je nastavio da raste i privlači pažnju. Prada je proširila svoju mrežu prodavnica u direktnom vlasništvu na tržišta širom sveta.

Prodavnice su bile poznate po čistoj estetici, kao i po jedinstvenoj zelenoj boji zidova koji su bili ofarbani. Boja je postala poznata kao „Prada Green“. Prva „zelena prodavnica“ otvorena je u Milanu na Via della Spiga. Usledili su butici u Londonu, Madridu, Tokiju, Parizu i Tokiju.

Globalni uspeh brenda Prada krenuo je u nove pravce. Linija ženske odeće predstavljena je krajem 80-ih. Prva Prada kolekcija za jesen/zimu debitovala je na milanskim pistama 1988. Dizajn se razlikovao zbog spuštenih strukova i uskih pojaseva. Modni svet se zaljubio u Pradine čiste linije, luksuzne tkanine i izbor boja. Istorija Prade se okrenula pošto su do ranih 1990 -ih postali jedan od najpoželjnijih brendova u svetu mode.

KUĆA PRADE DANAS

Mjuča i Berteli venčali su se 1987. godine, a dvojac je i dalje na čelu porodičnog preduzeća Prada. Industrija Prada ima nekoliko manjih marki, poput Miu Miu, Church’s, Car Shoe i Pasticceria Marchesi. Srce poslovanja i dalje je brend Prada. Klasična Prada Linea Rossa ponovo je pokrenuta 2018. godine i stekla je veliko priznanje. Prada je definitivno ovde da ostane.

Iako je istorija Prade duga, znamo da se ni danas pojedinci ne mogu zasititi ovog brenda.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Žena koja mrzi selfije upravo napravila jedan – Ana Vintur u kadru sa Kim Kardašijan

Sledeći članak

Kuća u kojoj je odrastao Dior – pravi mali raj na zemlji