Foto: jmncreativeendeavours.ca

Istorija i razvoj pozorišne kostimografije

Početak
01/02/2024

Tokom svoje glumačke karijere, glumci menjaju svoj vizuelni identitet, te se u roku od par dana može desiti da iz renesansnog doba pređu u urbanizam, i obratno. Svi ti kostimi i scenske maske im omogućavaju da izgledaju drugačije i osete na svojoj koži kako je to izgledati kao Romeo ili Anja Karenjina.

Roberto Capucci – vestalska tunika od svilenog tafta sa 11m dugim šlepom, dekorisanim šljokicama i srebrnim perlama, Rome-Tailoring Farani – 1986 – Norma – Vincenzo Bellini – režija Pier Luigi Pizzi Verona Arena

Razvoj pozorišne kostimografije kroz vreme

U Šekspirovo vreme, glumci su bili ti koji su sami sebi obezbeđivali kostime za predstavu. Osim odrešenih konvencionalnih kostima za likove poput starih Rimljana, glumci su u Šekspirovo vreme nosili savremene kostime najfinijeg kvaliteta.

Glumci iz glumačke družine Lorda Komornika nosili su odbačenu odeću aristokratije i tako su imali malu zalihu svojih kostima.

U to vreme, publika nije očekivala istorijsku tačnost u kostimiranju, ali je želela vizuelni sjaj.

Đani Versaće – haljina za lik Klarion od svilenog satena sa aplikacijama, Milan Versace Spa – 1990 – Capriccio – Richard Strauss – režija John Cox – San Francisco, Opera House, London, Royal Opera House

Ovakav vid kostimiranja je trajao stotinama godina, što je često dovodilo do momenata nedoslednosti, gde bi jedna glumica koja igra sobaricu bila obučena u najfinije haljine od svile.

Nekoliko glumačkih udruženja u 18. veku je eksperimentisalo sa istorjski tačnim kostimiranjem pozorišnih predstava. U ovim slučajevima kostime je najčešće birao scenograf, te su često samo glavni likovi bili kostimirani u starinsku odeću.

Glumci su bili ti koji su oduvek nosili pozorišne kostime, međutim tek u 19. veku posao kostimografa je evoluirao, s obzirom da su predstave zahtevale da se kostimi usklađuju sa istorijskom odrednicom. Režiseri su u ovom periodu zahtevali da kostimi budu prikladni liku, kao i vremenu i mestu odvijanja radnje.

Đani Versaće – Baletska suknjica postavljena perjem ždrala, sa čarapama. ručno slikano, Milan Versace Spa – 1991 – Žar ptica – Igor Stravinsky – The Carnival For The Bird (Fundraising) – London , Royal Opera House
Prethnodni članak

Igor Todorović za LA VIE EN ROSE – “Revije su kod nas povod za izlazak, a najmanje prikaz tržišta”

Sledeći članak

“Mob Wife” estetika – očaravajuća pojava ili etički izazov?

Ne propustite

Sećanje na Levi Štrausa – odeća, filantropija i vizija

Levi Štraus, rođen 26. februara 1829. godine u Bavarskoj, Nemačka, bio je

Modna tragedija – kako je Montana postao izgubljena legenda?

Vest o smrti čuvenog francuskog dizajnera Kloda Montane ražalostila je mnoge. On

Zašto je baš Milano postao modni epicenatr u Italiji?

Milano Fashion Week traje od 20. do 26. februara, a mi vam