Dok su svi sanjali o Parizu, Milanu i Njujorku – Pierre Cardin je pogled uperio tamo gde moda još nije postojala.
Pierre Cardin bio je prvi veliki francuski (i svetski) modni kreator koji je održao modnu reviju u Kini davne 1979. godine.

U to vreme, Kina se tek otvarala prema svetu nakon godina izolacije pod Mao Ce-tungom. Društvo je bilo uniformisano: gotovo svi su nosili “Mao odela” sive, plave ili zelene boje, a sama ideja luksuza i individualnog stila smatrala se stranim, pa čak i sumnjivim konceptom. Cardin je, međutim, prepoznao trenutak.

U saradnji s kineskim vlastima, uspeo je organizovati prvu modnu reviju u Pekingu. Sama činjenica da se tamo održava modna revija bila je revolucionarna: to je bio trenutak kada se grad velike političke moći pretvorio u pozornicu za umetnost, kreativnost i drugačiji pogled na svet.

Na pisti su se pojavili kineski modeli (Cardin je čak obučavao prve generacije manekenki u zemlji), odeveni u njegove prepoznatljive futurističke krojeve, mini-haljine, odela neobičnih proporcija i avangardne šešire. Publika, naviknuta na monotonu uniformisanost, ostala je zatečena bojama, materijalima i slobodom forme. Za mnoge Kineze to je bio prvi susret sa pojmom “visoke mode”.

Cardin nije samo održao jednu predstavu i otišao, nego je i postavio temelje za dugoročnu prisutnost na azijskom tržištu. U nastavku je nekoliko primera toga:
- Otvorio je svoje butike u Kini
- Organizovao je modne obuke i pomogao stvaranju prve kineske generacije profesionalnih manekenki i modela
- Njegovo ime postalo je sinonim za “modernost“ i “otvorenost“ u zemlji koja je tek izlazila iz perioda kulturne revolucije
Kritičari su kasnije znali prigovarati Cardinu da “stavlja svoje ime na sve” – od parfema i naočara pa sve do kišobrana, ali njegova hrabrost da uđe na tržišta koja su bila zatvorena i ignorisana, pokazala je da je bio vizionar globalizacije mode.

Danas, kada se Kina smatra jednim od najvećih i najvažnijih svetskih tržišta luksuza vrli je jasno da je Pierre Cardin imao “osecaj za budućnost”: dok su drugi dizajneri tada razmišljali samo o Parizu, Milanu ili Njujorku, on je svoj pogled uperio tamo gde će tek doći 21. vek.