O poznatim ličnostima se najveća prašina podigne tek posle njihove smrti. Tako je slučaj i sa modnim dizajnerom Tijerom Muglerom. Svi ove godine pričaju o saradnji brenda Mugler i H&M modnog lanca (čije će kolekcije biti i u radnjama u Srbiji), a malo ko zna više o ovom poznatom kreatoru.
Mugler je luksuzni modni i parfemski brend poznat širom sveta kao jedno od velikih imena. Sinonim je za seksipil i samopouzdanje, osnovan od strane Tijerija Muglera 1970-ih, sa akcentom na dramatičnu visoku modu sa ženstvenim oblicima i siluetama.
Brend je postao istaknut u poslednjih 50 godina, a u nastavku ćete saznati kako je rastao i transformisao se.
Počeci
Tjeri Mugler (Thierri Mugler) je rođen u Strazburu 1948. godine. Pohađao je obuku za dizajn enterijera na The Strasbourg School of Decorative Arts. Kada se okrenuo modnom dizajnu, njegovi prvi komadi su imali ogromna ramena i smele oblike. Do 1970-ih počeo je da formira svoj istoimeni brend dizajniran za žene koje žele da odišu seksipilom i samopouzdanjem.
Muglerovi mirisi su takođe postali popularni – prvi se zvao Angel i lansiran je 1992. Pakovanje je dizajnirano u obliku zvezde i još uvek se neverovatno prodaje. Paleta mirisa uključuje i parfeme pod nazivom „Alien“, „Aura“ i „Vomaniti“.
Mugler danas
Na mestu kreativnog direktora danas je Kejsi (Casey Cadwallader), a brend Mugler je i dalje ikona u modnom svetu, te se još uvek drži svojih korena senzualnosti iz 90-ih i posmatranja ženskog tela kao oblika arhitekture.
Unihopke, lateks i izrezi su svuda u nedavnim kolekcijama, a golotinja (po našem mišljenju – nažalost) ima veliku ulogu na modnim pistama.
Međutim, upravo to je ono čemu je brend Mugler oduvek težio – da ispred sebe ima ženu koja voli svoje telo i ne plaši se da prigrli svaki njegov santimetar i oblinu.
Tijeri Mugler se povukao iz mode 2003. godine i počeo da se bavi bodibildingom. 2019. godine rekao je da je Mugler etiketa i brend, i kao Tijeri želi da pređe na druge stvari i posveti se sebi.
Preminuo je 23. januara 2022. godine u svom domu u Parizu, u 73. godini. Njegovo nasleđe će se zauvek pamtiti, a njegovi dizajni biće poštovani u celoj modnoj industriji.