Foto: Pexels

Spisak vitamina koji su neophodni telu tokom zime

Početak
26/01/2024

Sa dolaskom hladnih dana (koji nam tek slede!), naša koža i organizam neretko traže dodatnu pažnju i podršku. Uz zimske vetrove, suv vazduh, sneg, ledene kiše.. vitalnost našeg tela može biti izložena izazovima. Zato je važno obratiti pažnju na ishranu i unos određenih vitamina koji su ključni za očuvanje zdravlja tokom zime.

Mi vam donosimo spisak koji zimi ne smete da zanemarite!

  1. Vitamin C – Rešenje za svaku prehladu, ključ za sjajnu kožu i prva pomoć tokom ciklusa: Vitamin C igra ključnu ulogu u jačanju imunološkog sistema. Tokom hladnih dana, kada su prehlade učestalije, unos vitamina C može pomoći u prevenciji bolesti. Takođe, ovaj vitamin podržava proizvodnju kolagena, koji održava našu kožu čvrstom i mladolikom.
  2. Vitamin D – Sunčev vitamin za jačanje imuniteta: Kao što znamo da zimi dani traju dosta kraće i da se samim tim i sunčevi sati smanjuju, proizvodinja vitamina D u koži može opasti. Kako nam kosti u mnogo čemu zavise od vitamina D, takođe i doprinosi imunološkom sistemu. Dodaci vitamina D ili hrana bogata ovim vitaminom, poput lososa i jaja – mogu biti od pomoći tokom ovih meseci.
  3. Vitamin E – Antioksidant za zdravu kožu: Ovaj vitamin je snažan antioksidant koji štiti kožu od štetnog delovanja slobodnih radikala. Nalazi se u semenkama, spanaću, brokoliju i mnogim orašastim plodovima. Redovan unos može pomoći u očuvanju zdrave i hidrirane kože, čime se negativan uticaj suvog vazduha tokom zimske sezone znatno umanjuje.
  4. Vitamin A – Bitan faktor za regeneraciju kože: Nalazi se u šargarepi, slatkim krompirima i kelju. Pomaže da se održi integritet kože, što je posebno važno tokom perioda kada hladnoća može da izazove perutanje i suvoću kože.
  5. Vitamin K – Za uporne tamne kolutove oko očiju: Svi mrzimo kada se probudimo sa oblačićima oko očiju, a posebno kada su ti oblačiči stalno tu i nema im leka. Vitamin K, koji se pre svega nalazi u brokoliju, spanaću i kelju, može pomoći u smanjenju ovih neželjenih tamnih krugova, čineći vaš pogled odmornim i svežim.
  6. I za sam kraj, ono najvažnije, vitamin B kompleks – Energija i zdravlje nervnog sistema: Vitamini ovog kompleksa, B1, B2, B3, B6 i B12 – igraju veoma važnu ulogu u održavanju energije i zdravlja nervnog sistema. Namirnice poput žitarica, orašastih plodova, mahunarki i mlečnih proizvoda, pružaju dovoljan unos ovih vitamina, obezbeđujući vam potrebnu energiju tokom zime.

Verujemo da ovo sve znate, ali ne smeta da se toga povremno prisetimo i da ne zaboravimo koliko je unos vitamina važan za zdrav i aktivan život. Za optimalno zdravlje tokom zimske sezone, preporučuje se raznovrsna ishrana koja uključuje ove vitalne vitamine. U kombinaciji sa odgovarajućom hidratacijom (Bez puno vode nema ni svrhe unositi vitamine) i pravilnom negom kože, ovi vitamini će vam pomoći da zablistate i ostanete vitalni. Uz dobar trening, kompleks vitamina i H20 – dobro zdravlje nas nikada neće napustiti.

Prethnodni članak

Kako se nekada iskazivala ljubav?

Sledeći članak

Kako je nekada izgledala dodela Gremi nagrade?

Ne propustite

Prođite sa nama kroz najluksuzniji hotel u Londonu

Pod nazivom Raffles London At The OWO, ovaj hotel u Londonu važi

Sve je počelo od jednog miša: Kako su nastali Miki i Mini Maus?

U srcu svakog detinjstva krije se poseban kutak rezervisan za Miki i

Katarina Velika – najveća Ruskinja u istoriji

Rusiju već vekovima prati status jedne od najmoćnijih, najvećih i najuticajnijih zemalja,