/

Modne revije nekad i sad – šta se promenilo?

Foto: Arhiva

Svake godine, velike modne kuće predstavljaju svoju novu kolekciju na modnim revijama koje impresioniraju publiku, ili baš suprotno. Od samog početka njihovog održavanja posle 1900. izazvale su veliko interesovanje ljubitelja ove, slobodno možemo reći – umetnosti.

Početkom 1900-ih godina, održavale su se intimno, samo u krugu najbližih saradnika određene modne kuće, nipošto nisu bile javni modni događaj. Međutim, samo par godina kasnije zahvaljujući zainteresovanim novinarima za ove defilee, počeli su da se održavaju pod budnim okom javnosti. Na njima su prisustvovale javne ličnosti, klijenti, novinari… Od tada postoji jasno objašnjenje i zašto je nedelja mode spektakl u kojem svi učestvujemo, sa ili bez pozivnice. Kako je sve veći deo sveta čuo za modne revije, brendiranje i marketing su dobili novi sjaj i podignuti su na viši nivo.

Ukratko o danima osnivanja modnih revija

Eleanor Lambert i Ruth Fineli su došle prve na ideju o modnom kalendaru i o tome kako teče nedelja mode kako bi se osiguralo da se dizajneri ne preklapaju, što je postavilo model kako se nedelje mode repliciraju širom sveta i danas. Dizajneri imaju po 15 minuta da se dodvore svojim VIP gostima koji prisustvuju na ovom spektaklu. Zbog toga dizajneri pažljivo smišljaju teme svojih emisija tako da budu ekstravagantne i dovoljno impresivne da stvore tako snažno osećanje, što je odlična strategija za privlačenje pažnje novinara i klijenata. Ovako je bilo od 1900-ih godina, mada se ništa nije promenilo.

Međutim, ipak postoji mala razlika između revija nekad i sad. U nastavku vam donosimo objašnjenje.

Osim što postoji velika razlika u temama koje donosi svaka modna kuća, postoji i ona ključna – razlika u kolekcijama.

Svedoci smo da 21. vek sa sobom nosi slobodu, pod parolom „sve je dozvoljeno“. Ipak, ne bismo se složili sa time. Smatramo da prestižni modni brendovi treba da ostanu dosledni liniji rada svog osnivača. Naprimer, ako su Kristijan Dior ili Koko Šanel postavili eleganciju, ženstvenost sa malom dozom kulturne erotike, to tako treba i ostati, ma koliko godina prošlo. Jednostavno – ne rušiti ono što su velikani ostavili „u amanet“. Naravno, ove dve modne kuće postarale su se oko toga.

Međutim, svaka druga veća modna kuća, smatramo da više teži „komercijalnosti“ i dodvoravanju vremenu u kojem smo.

Osim kolekcija koje postaju sve čudnije i u kojima bi žene izgledale manje elegantnije nego pre, dosta se promenila i publika koja gostuje na ovakvom prestižnom događaju. Većina dolazi da „bude viđena“, a ne da „vidi“. To su influenseri i nažalost, sve više oni koji se u modu ni ne razumeju. Telefoni i blicevi rade, postavljaju se Instagram priče, a niko se ne udubljuje preterano u ono što je dizajner (kreativni direktor) te modne kuće kreirao.

Ostaje nam samo da se nadamo da će velike modne kuće doći k sebi i da neće rušiti ugled i ime koje je neko gradio decenijama. Kao i da će one koje su ostale dosledne ranijim vremenima nastaviti u tom smeru.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Zvali su je „Madam butterfly“ – preminula prva japanska dizajnerka u svetu visoke mode

Sledeći članak

Kako je mala crna haljina zaludela svet?

Poslednje od Istorija