Foto: Moschino Youtube Printscreen

Nostalgija za nekadašnjom modom kroz savremene letnje komade

Početak
14/07/2023

Svedoci smo koliko se moda kroz vreme menja i koliko trendovi utiču na pojedince. Ono čega se sećaju mahom stariji sugrađani, jeste nekadašnji izgled devojaka i momaka tokom leta naprimer sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka.

Leto definitivno kreira modni pejzaž koji se samo oblikuje tokom perioda ovog godišnjeg doba. Pa tako nosimo šarenije stvari, vesele boje, pruge i takozvani beli, “teniski stil”. Pojedini brendovi danas pokušavaju da novim komadima u svojim kolekcijama dopru do sličnog stila koji se negovao nekada, ali koliko je to uopšte moguće?

POSTULATI NEKADAŠNJE LETNJE ELEGANCIJE KROZ DANAŠNJU MODU

Kaftan kao odevni komad vraća nas u vreme šezdesetih i sedamdesetih godina, kada su dive poput Marije Callas i Elizabeth Taylor bile sinonim za dobar izgled. Zasigurno bi i danas nosile retro kaftan-haljine koje je Camille Micelli kreirala kao novi kreativni direktor kuće Emilio Pucci ili svedenije verzije od pamučnog krošea australijskog brenda Zimmermann.

Foto: Instagram/Printscreen/Zimmermann

Brend Isabel Marant poznata je po odeći koja prati dinamičan život žene koja je nosi. Njene letnje kreacije su najviše definisane kratkim haljinama A-kroja sa tankim, vizuelno neosetnim bretelama. Marant je predstavnik boho estetike i po njoj – savršena žena sa lakoćom nosi paterne, kombinaciju pastelnih boja mešanih tie-dye tehnikama iz ’70-ih i ravne kožne sandale.

Brend Ester Manas osnovan je 2019. godine i pionir je po pitanju ekoloških aspekata kreiranja odeće i inkluzivnosti svih telesnih konstitucija. Iako mladi dizajneri Ester Manas i Balthazar Delepierre, pokazali su privrženost retro stilu koji su oblikovali za modernu ženu.

Foto: Instagram/Printscreen/Moschino

Jeremy Scott kao kreativni direktor brenda Moschino možda je otišao najdalje u kreiranju mode direktno nadahnute nostalgijom za prošlosti. Scott je vrlo vešto upotrebljavao na prvi pogled letimične detalje, kojima je davao dozu italijanskog seksepila i satire, po kojim je ovaj brend bio poznat od osnivanja. On je iskoristio motiv dečije gume za plivanje kako bi oblikovao čitavu kolekciju.

Maksi pruge u kolekcijama brendova Max Mara i Zimmermann savršeno bi pristajale romanu, kao i filmu Veliki Gatsby, sanjive kreacije Wesa Gordona odlično bi pristajale retro estetici Palm Springsa.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Tomato Girl – nova letnja estetika koja je zaludela svet

Sledeći članak

Zašto je baš konj na logou brenda Hermès?

Ne propustite

Kratka istorija nekadašnjih prvih redova revija velikih modnih kuća, kojima današnji ne mogu ni prići

Nedelja mode u Njujorku je u toku i trajaće do 11. februara,

Porodična tradicija duga 77 godina – sve o brendu Cesare Paciotti koji se proslavio zahvaljujući ženskoj potpetici

Nebrojano puta smo govorili o osećaju i kreativnosti Italijana kada je reč

Modna kuća Maison Margiela nije dugo čekala na novog kreativnog direktora – ko je Glenn Martens?

Glenn Martens imenovan je za novog kreativnog direktora modne kuće Maison Margiela.