Iako mnogima omražen, srednji vek zasigurno jeste ostao jedan od najpopularnijih razdoblja u istoriji. Doba u kome je crkva imala primat nad svim ostalim instutucijama, spaljivanje jeretika, lov na veštice, samo su neki od sinonima za život u ovom periodu. Međutim i pored svih neslavnih epiteta koje ovaj mračni vek nosi, moda je bila možda i jedina svetla tačka.
I pored izreke Odelo ne čini čoveka u srednjem veku ovo nije bio slogan koji je važio. Po načinu odevanja, materijala koji ste nosili na sebi, detalja, mogli ste da znate kom društvenom sloju pripada pojedinac. Kako i danas pratimo oblačenje dama iz kraljevskih porodica koje su donekle i modni uzori, ništa drugačije nije bilo ni par vekova ranije. Kraljice, princeze i ostale dvorske dame bile su one koje su diktirale modu. Ono što su nosile dame i mladići sa dvorova, bilo je visokog kvaliteta, od najfinijih materijala i sašiveno po meri.
S obzirom po načinu odevanja možemo da zaključimo iz kog dela sveta neko dolazi, nista drugačije nije bilo ni u srednjem veku. Svaki dvor, imao je specifičan i prepoznatljiv kroj i način odevanja.
Francuska
Govoriti o modi, a ne spomenuti kolevku i mesto njenog rođenja, Francusku, nije moguće. Još onda, Francuzi su posebnu pažnju pridavali oblačenju. Kao i danas, trendovi su dolazili iz Pariza. Takozvana dominacija francuskog kostima, počela je s dinastijom Burbon. Za vreme vladavine Luja XIV, francuska moda, postaje prihvaćena na svim evropskih kako prijateljskim, tako i neprijateljskim dvorovima. Godina 1675. predstavlja prekretnicu u svetu mode. Do tada je jedino muškarac mogao da bude krojač. Međutim, odlukom kralja, svaki krojač je morao da ima ženskog šegrta, koji bi uzimao mere ženama.
Jedna od najpoznatijih modnih ikona iz francuske istorije, svakako jeste Marija Antonaeta.
Omražena po svojoj raskoši, ova kraljica, nije se libila da nosi skupocene haljine u periodu kada je država dožovljavala ekonomski kolaps. Uprkos raskosi koja je vladala na dvoru, osiromašen narod, morao je da svede oblačenje na što jednostavnije krojeve. Više nije bilo skupih haljina i rukava sa tri ili četiri reda čipki. Žene više nisu nosile velike kotarice, ni haljine koje se vuku po zemlji. Perike i neobične frizure bile su sve ređe, a sve učestaliji detalj bile su marame oko vrata i slameni šešir sa pantljikom. U ovom periodu veliki uticaj je imala ženska moda iz Engleske, koja je propagirala, kravatu, redengot, šešir od dabrovine i dva časovnika.
Za vreme vladavine Luja XVI perika se izbacje iz upotrebe. Ovaj kralj nije voleo slobodan, veseo i šaren izgled. Za vreme njegove vladavine nosila su se bela odela, sa vezenim ukrasima. Takođe, u ovom periodu frak doživljava svoju poplarnost. U ovom periodu, pojavljuju se metalne dugmadi.
Španska moda
Kada govorimo o modi koja je vladala na španskim dvorovima, verovatno nam svima na pamet padnu portreti njihovih vladara sa visokom kragnama i puno nabora. Upravo su nabori, bili jedan od zaštitnih znakova plemstva sa ovog dvora na Pirinejskom poluostrvu.
Tokom 16. veka, Evropom dominira španska moda. Lepršave i šarenolike dezene, zamenjuju španska u to vreme avangarda i tamne boje. Ovaj period, poznat je i kao najneudobniji što se tiče odevanja. U ovom periodu, žene su nosile tvrde prsluke, steznike i krinoline, kako bi struk bio ujzaniji, i kako bi njihov stav bio uspravan.
Moda u italijanskoj renesansi
Iako se najpoznatijim komadom rimske odeće smatra toga, mnogo popularnija u ovom periodu bila je tunika. U ovom periodu žene su bile prepoznatljive po uskim tunikama, sa otvorenim delom oko vrata i ramena. Tunike su bile napravljene od lana ili vune.
Muškarci su nosili kratke u uglađenje frizure, dok je ženska moda tog vremena diktirala što ekstravagantniju frizuru. Muškarci su nosili odeću sa zlatnim ivicama, ukrašenu krznom, koju je krasila velika dugmad. U srednjem veku veo su nosile samo udate žene.