Foto: Ilustracija /A.I./Hidrėlėy

Zašto želite da ličite jedni na druge?

Početak
29/09/2022

Redakcija 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

21. vek. Život u drugačijem svetu od onog sveta nekada. Prilagođavanje. Isticanje. Da li se svako ističe svojom prirodnom lepotom i onime ko zaista jeste ili samo zbog komercijalnosti i što brže popularnosti? Govorimo o izgledu i ponašanju. 21. vek, jednolikost. Kao da klonovi šetaju gradom. U našem slučaju Beogradom. Iste usne, isti nos, isti način oblačenja. Čast izuzecima.

Dobar uvod za tekst koji će vas, nadamo se, makar malo osvestiti.

Vratimo se nekoliko decenija unazad. U vreme kada se više cenio kvalitet od kvantiteta. Kada su devojke i žene bile dame, a muškarci džentmeni i kavaljeri. Kada je i jeftina garderoba izgledala skupo, zato što tako nije izgledala osoba koja ju je nosila. U doba kada su se naslovne strane zasluživale pravim uspehom. Kada su ljudi imali više ukusa za modu i kada su iskreno živeli taj način života, a ne zarad društvenih mreža. Kada su fotografije služile kao podsetnik na lepe trenutke, a ne za deljenje baš svima i svuda. U ono vreme kada se znalo šta znači pojam “lepota”. Kamo sreće da smo u tom vremenu zastali.

Jayne Mansfield (levo originalna fotografija, desno izgled po uzoru na devojke sadašnjice) Foto: doctormacro.com | faceapp.com | gradient.photo

Nego… vratimo se u sadašnjost i problemu koji se zove, kao s početka teksta – 21. vek. Sve nas je deformisao. Dao oblik bezobličnom, dao vrednost bezvrednom i stavio krunu onima koji bi u normalnom vremenu i svetu bili čudno posmatrani. Poremećeni sistem vrednosti doveo nas je do toga da se muškarci sve više okreću za neprirodnostima, a ženski pol skriva svoju prirodnu lepotu slojevima koji vremenom pucaju i nestaju. Znate na šta mislimo. (Ne) sreća, postoje i aplikacije da izgled bude još “lepši”… kao i trud da NEKO TAMO vidi baš te fotografije, jer šta će TAJ NEKO reći je mnogo važnije u današnjem svetu nego li sopstveni život koji živimo. U svemu treba biti umeren. Trend društvenih mreža i standarda guta svet, a mi mu služimo kao “hrana” i u globalu smo mu nakoni i u drugu ruku, “gutamo” sve što nam se servira. Upravo pod time spadaju i trendovi koji se postavljaju, a kojima su najpodložniji mladi.

Ranije generacije, imale su priliku da se ugledaju na slavne ličnosti (čitaj – prirodne ljude) i da sami budu takvi. Pogledajte vaše majke, očeve… Zaista, lepi su bez ijednog filera, botoksa i sličnih dodataka. Doduše, u to vreme toga nije ni bilo, ali i da jeste, ne bi bili tome podložni. Svako je bio poseban i na svoj način lep. Opet se vraćamo u 21. vek... kakve su sada slavne ličnosti? Ne samo u Srbiji, već i u svetu.

U nastavku su prikazane nekadašnje zvezde kako bi izgledale da su imale korekcije na licu:

Foto: doctormacro.com | faceapp.com | gradient.photo

Da li postoje osobe poput Rite Hejvort, Odri Hepbern, Elizabet Tejlor, Ave Gardner, za koje možemo sa sigurnošću reći da su od glave do pete prirodno lepe i da zasluženo treba da zauzmu svaku naslovnu stranu? Nažalost, sve ih je manje, takoreći ne postoje.

Nije ovo napisano upiranje prstom, već kritički tekst prema trendovima koji deformišu planetu. Pogledajte samo modu. Koliko na ulici dnevno sretnete devojaka koje nose suknje ili haljine? Koliko sretnete dnevno momaka koji izgledaju otmeno? Mada, ispravka – razumemo i dame zašto sve manje nose suknje ili haljine. Kako ih nositi u izopačenom svetu u kojem ne možeš mirno da prošetaš noću ulicom, a da ne dođe do neprijatnih scena ili u najgorem slučaju do nedela? Sve više svedočimo nenormalnostima, u svakom segmentu današnjice. No, vratimo se na modu.

Novac ne mora, niti treba da igra ulogu u odevanju. Nije važno koliko ste uložili u garderobu, već je mnogo važnije kako se u toj istoj i ponašate, te kako “odišete”. Vodite se onime – vi nosite te komade, a ne oni vas. Setite se samo starih beogradskih gospodina, koji su se uredno javljali damama ispred sebe skidajući šešir sa glave. Obične šešire koji nisu koštali milione, ali su donosili mnogo. Dakle, umeli su da ih nose.

U Parizu često srećemo redove ljudi ispred radnji prefinjenih i luksuznih brendova. Da se primetiti i njihovo ponašanje. Mislite da je Dior ili neki drugi veliki dizajner zaista želeo svakoga za svog klijenta, čak i zarad novca? Ne, već je njima reputacija i ime bilo važnije. Njihove kreacije nosila je odabrana klijentela. Danas i u modi novac igra primarnu ulogu. I ti ljudi okupili su se kako bi kupili koji skupoceni komad, samo da bi se na Instagramu videlo da ga imaju. Niti se razumeju u modu, niti ih ona u pravom smislu zanima. Pariz je postao takozvana modna prestonica onih koji bi da budu viđeni, a ne da vide. Nadamo se da neko od njih makar zna kako je Koko Šanel izgledala… A da ne pomenemo da je sve manje onih koji kupljeni modni časopis zaista i pročitaju.

U Beogradu je manja gužva, pa se da primetiti koliko se narod prepušta lošem izboru. U redu je oblačiti se jeftino, samo neka IMA SMISLA. Izgubilo se sve što je u modi bilo vredno. Ljubav prema njoj, strast i duh… Svaki pojedinac predstavlja grad u kojem živi, ali ne shvata svako tu ulogu. Možete menjati svet, ali samo ako prvo promenite sebe. I nikada nije kasno da se mrvicu više zainteresujete za to “Šta danas obući?” i ne “navući na sebe” samo ono što vam prvo padne šaka.

Nemojte aplaudirati na ovaj tekst, ako ćete posle njega uraditi korekciju na sebi koja će vas izobličiti, nositi elegantnu tašnu za večeru na patike, stavljati veštačke trepavice, zaboraviti na košulju i cipele kao i na manire, ili kupiti “firmirano” kako biste se asimilovali u čudnu društvenu pojavu.

Upamtite, to niste vi. To je sve ono što želite da postanete. A šta tačno želite? Odgovor vam se nalazi u drugom delu naslova.

I za kraj, ostavili bismo kao pečat jedan citat Đanija Versaćea: Nemojte se preterano udubljivati u trendove. Ne dozvolite modi da zavlada vama, već sami odlučite ko ste i šta želite izraziti svojom odećom i načinom života.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Kad moda prevlada osnovne ljudske potrebe – Sapeuri, elegantan narod u epicentru siromaštva

Sledeći članak

Serge Lutens – jedinstvena mirisna nota inspirisana umetnošću

Ne propustite

Caffe Latte nokti: neodoljivi manikir koji bi mogao da obeleži jesenju sezonu

Iako nas jesen često inspiriše da eksperimentišemo sa upečatljivim nijansama i živahnim

Drvenasti, mošusni i puderasti – izdvojili smo mirisne note koje kriju esenciju jeseni u sebi

Sa odlaskom leta menjamo odevne komade, kao i parfeme koje nanosimo na

Ako želite bob frizuru, ove tri verzije su trenutno najprivlačnije – možda vam neka od njih baš pristaje

Francuski, stepenasti i klasični su izbori sa kojima sigurno nećete napraviti grešku...