Foto: Sergio Tacchini

Sergio Tacchini – teniser koji je napravio brend od sebe

Početak
26/03/2024

Iako  je njegova prva ljubav bila sport, tačnije tenis, ime Sergio Tacchini u svetu je mnogo poznatije kao ime modnog kreatora koji je lansirao brend upravo sa svojim imenom.

Kako bismo razumeli pojam samog brenda, morali bismo da se upoznamo sa njegovim osnivačem. Ko je Sergio Tacchini?

Foto: Sergio Tacchini

Rođen je 2. septembra 1938 godine u gradu Novara u Italiji, a još sa 17 godina ulazi u svet tenisa, gde niže zapažene uspehe sa Dejvis kup reprezentacijom Italije, a kasnije i solidna učešća na teniskim turnirima poput US Opena i Vimbldona. Međutim, uskoro ovaj mladi i perspektivni teniser, odlučuje da se oproba u sferi preduzetništva, što se ispotavalja jednom od najboljih ideja. Brend je osnovan 1966. godine i prvenstveno je bio namenjen pravljenju  sportske odeće, konkretno  za   tenis, međutim uz razvijanje samog brenda, rasli su i kapaciteti i krug interesa samog osnivača. Ime brenda prvobitno je glasilo Sandy S.p.A,  dok je je njegovim daljim razvijanjem , preimenovan u Sergio Tacchini S.p.A, kako je i danas poznat.  Prvobitna zamisao ovog Italijana jeste bila eksperimentisanje sa bojama i tkaninama za sportsku odeću. Želeo je da u tenis uvede smelije i elegantnije boje i kreacije, koje odskaču od onih uobičajenih i bezbojnih materijala koje su  dominirale ovim sportom za visoko društvo, kako se nekada verovalo.

Šta odlikuje ovaj brend?

S obzirom da je nastao 60ih godina prošlog veka, ovaj stil odlikuje retro dizajn, koji je šarenolik i lak za nošenjeKlasika i jednostavnost jedne su od njegovih glavnih obeležja. Iako je prvenstveno bio specijalizovan za pravljenje sporstke odeće, Taccini je  uporedo razvijao i širio svoj brend kroz pravljenje trenerki, majica, obuće, patika i papuča, satova i torbica. Što se tiče modela satova pored onih  sportskih, brend se bavi i izradom  elegatnih verzija. Mnogi ovaj brend opisuju kao spoj sporta i stila,  s obzirom da je svoj put pronašao kao marka koji pravi ležernu odeću sa primesama elegantnih detalja. Dokaz jesu i ženske torbice, koje devojke mogu da se praktikuju uz svakodnevne autfite.

Foto: Sergio Tacchini

Iako je nekada ovaj brend nepravedno zapostavljen, Sergio Tacchini jeste veoma luksuzna i kvalitetna marka koja ulaže u svoje proizvode i koja je veoma inovativna  sa ubacivanjem tkanina u proizvodnju, a tokom godina su razvijali i  koristili različite tehnike , kako bi njihov brend imao upečatljiv izgled i uticaj. Zanimjlivost jeste da ovo pretežno muški brend koji u svojim  kolekcijama koristi polipamuk, koji je otporan na gužvanje, te samim tim odeća izgleda bez mrlja i oštro.

Nepopularnost i nerasprostranjenost brenda možda dolaze od redovnih poremećaja u strukturi vlasništva nad njim. Naime, 2007. godine, kompanija je loše poslovala te ju je otkupio kineski biznismen Bili Ngok, dok  2013. godine Ngok svoje poslovanje proširuje sa drugim investitorima poput Wintex Italia. Danas,izvršni direktor kompanije jeste Stefano Maroni, a 2019. godine je došlo do nove preraspodele u koncentraciji vlasništva, te je ono podeljeno između Stefana Maronija, B. Riley Principal i Twin Lakes Capitala.

Koliko je ova marka  popularna govore i činjenice da su ovaj brend nosili i reklamirali neki od najpoznatijih imena u muškom i ženskom tenisu poput Matsa Vilandera, Martine Higins i Novaka Đokovića. Sergio Taccini nije popularan samo među sportistima, već i među ikonama pop kulture te se redovno viđao na Taronu Edžertonu, Džej Ziju i Trevisu Skotu.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Najtajanstvenija dama u modnoj industriji

Sledeći članak

Slušamo novi Yves Saint Laurent podkast: Epizoda 1

Ne propustite

Mirjana Marić – srpska Koko Šanel koja je “dovela” visoku modu na naše prostore

Mirjana Marić uvela je visoku modu u Jugoslaviju i svojim modelima ostavila

Stil o kojem se priča – modni izbori Jelene Đoković tokom trajanja Vimbldona

Za ljubitelje tenisa turnir na Vimbldonu predstavlja epicentar sportskih dešavanja, dok pobeda

Moda i Olimpijske igre u Parizu: predstavljena zajednička nit dve “discipline”

Moda kao najbitnija stavka francuske prestonice postavlja temelje za spektakularan prikaz zajedništva