Juče smo saznali da je čuvena kreativna direktorka Diora Maria Grazia Chiuri napustila ovu modnu kuću, a u današnjem tekstu vam donosimo više o životu i radu ove umetnice.

Kjurin otac radio je pri vojsci, a njena majka, krojačica, bila je zaposlena u radionici za šivenje, pre nego što je otvorila svoj butik u Rimu, ali je primoravala ćerku da studira. Kao inspiraciju za ono čime se trenutno bavi, navela je svoju baku, majku, ali i sestre. Kjuri je studirala na Evropskom institutu za dizajn u Rimu, a zatim je 1989. godine počela da radi u modnoj kući Fendi, gde je dizajnirala torbe. Dok je radila u pomenutoj modnoj kući, pomogla je u razvoju čuvene torbe Baget i nagovarala je dizajnera Pjerpaola Pičolija (sadašnjeg kreativnog direktora brenda Balenciaga) da se pridruži odeljenju.

Godine 1999. Kjuri se pridružila italijanskoj modnoj kući Valentino, gde je bila odgovorna za linije aksesoara. Godine 2008, kada se Valentino Garavani penzionisao, Kjuri je unapređena unutar italijanske kompanije da postane umetnički ko-direktor brenda, zajedno sa Pjerpaolom Pičolijem, koga je poznavala još iz studija na Evropskom institutu za dizajn. Godine 2003, njih dvoje su takođe počeli da upravljaju kreativnim pravcem za difuzijsku kolekciju Red Valentino. Kjuri i Pičoli su imenovani za ko-kreativne direktore Valentina 2008. godine, nadgledajući kompletan umetnički pravac brenda, uključujući žensku, mušku odeću i visoku modu. Oba dizajnera su nagrađena međunarodnom nagradom CFDA za svoj rad 2015. godine.
Godine 2016, Kjuri je imenovana za umetničku direktorku ženskih kolekcija Kristijana Diora (visoka moda i konfekcija), nasledivši Rafa Simonsa, i tako je postala prva dama koja je bila na čelu francuske kuće. Svoju prvu kolekciju za Dior prikazala je u Parizu 2016. godine sa mnogim feminističkim referencama, uključujući majicu sa naslovom eseja Čimamande Ngozi Adiči “Svi bismo trebali biti feministkinje”. Kjuri je nastavila ovu temu u narednim revijama, uključujući referencu Linde Noklin “Zašto nije bilo velikih žena umetnica?” za proleće/leto 2018. Takođe je redizajnirala Diorovu torbu “Sedlo”, koju je originalno dizajnirao Džon Galijano 1999. godine, pomažući da se oživi njena popularnost među novom generacijom. Prema rečima Kjuri, “nova generacija je pokrenula velika pitanja o polovima, okruženju i kulturama koja moramo da odražavamo u modi”

Kao što smo pomenuli, ona je često bila inspirisana feminizmom za odeću koju je kreirala. Njen rad se takoðe često opisuje i kao mladalački, a ona kao muzu navodi svoju ćerku Rašel Ređini, koja joj je oduvek bila inspiracija.
Foto: Instagram/@mariagraziachiuri