Burberry, poznata modna kuća, ima dugu istoriju koja je počela još tokom 1800-ih godina.
Modna kuća BURBERRY osnovana je davne 1856. od strane Tomasa Barberija (Thomas Burberry), koji je tada imao svega 21 godinu i koji je radio kao šegrt za draperije. U jednom trenutku rešio je da uštedi novac i otvori svoju prvu prodavnicu u Hempširu u Engleskoj. Prvobitno specijalizovan za odeću kao što su kaputi, Burberry je pridavao značaj vrhunskim materijalima i posebnu pažnju posvećivao stilu…
Thomas je imao ključni momenat u kasnim 1800-im kada je odlučio da kreira od materijala gabardin, robusne tkanine otporne na vremenske neprilike. Ova potpuna inovacija u modi je definisala identitet brenda i razlikovala ga od ostalih.
Godine 1901. brend je žigom zaštitio svoj kultni logotip Burberry Equestrian Knight, koji predstavlja njegovo britansko poreklo i posvećenost radu.
Početkom 1900-ih, Burberry je doživeo značajan rast prodaje i potražnje proširivši svoju ponudu, čime je obuhvatio raznovrsniju odeću i aksesoare.
Ikonični kaput, koji je prvi put lansiran tokom te ere, stekao je slavu kao ključni komad za britanske trupe u Prvom svetskom ratu. Tokom vremena, evoluirao je u jedan od “najvoljenijih” modnih komada tog vremena zbog svojih jedinstvenih elemenata kao što je prednji deo na preklapanje, epolete za ramena i pojas oko struka – sve je to sada blisko povezano sa identitetom modne kuće.
Tokom 1920-ih i 1930-ih, Burberry ide u korak sa razvitkom mode. Renomirani dizajn Burberry House Check lansiran je 1920-ih, simbolizujući klasu i raskoš. Otvaranje istaknute prodavnice u modernoj oblasti Haymarket u Londonu dodatno je uspostavilo Burberry kao brend vrhunskog kvaliteta.
Posle Drugog svetskog rata ova modna kuća se proširila na globalno tržište otvaranjem prodavnica u velikim modnim prestonicama poput Pariza i Njujorka.
Viša klasa podigla je slavu imena, učvršćujući njegov imidž kao prezentaciju britanske elegancije i umeća. Njegova povezanost sa britanskom kraljevskom porodicom doprinela je slavi i svetskoj privlačnosti.
Tokom kasnih 1900-ih i radnih 2000-ih, Burberry je doživeo fazu promene koju su predvodili dizajneri kao što su Rouz Mari Bravo (Rose Marie Bravo) i Kristofer Bejli (Christopher Bailey). Brend je održao imidž, čuvajući istoriju, lansirajući modernije kolekcije koje privlače širu masu. Burberry počinje da preobličava svoj slavni trench kaput u različite dezene i nijanse, pretvarajući ga u neophodan komad svakog pojedinca.
Burberry je danas modni lider širom sveta koji posluje u više od 50 zemalja.
U ponudi ima razne proizvode pored garderobe, kao što su aksesoari, parfemi i šminka. Njegovi klasični stilovi, stručna izrada i jedinstvena britanska istorija privlačni su modnim entuzijastima širom sveta i dalje označavajući ime kao bezvremensku ikonu elegancije, autentičnosti i prefinjenosti.
Naslovna fotografija: Pexels