Plastične/gumene sandale, koje su postale popularne pre dve godine, postavljaju pitanja o svom statusu u modnom svetu: da li su šik ili demode u eri trendova?
Plastične/Gumene varijante obuće, nekada nazivane “ružnom obućom”, a koje se danas kreću od luksuznih modela do jeftinijih opcija, postale su izuzetno popularne, po pretragama na Guglu koje su porasle za više od 100% u poslednjoj godini.
Ova obuća, slična papučama za more koje smo nekada nosili, doživljava uspeh u luksuznoj modi, uprkos tradicionalnom fokusu industrije na praktičnost i klasične materijale. Tokom poslednjih dvadeset godina, različiti ljudi su nosili ovu vrstu obuće, od pank fanova poput Vivijen Vestvud devedesetih, do poštovalaca Fibi Filo, koja ih je dizajnirala za Celin 2014. godine.
Ova obuća je pretrpela brzu transformaciju, prelazeći iz upotrebe na plaži u modni izbor na crvenom tepihu, kao što je bio slučaj sa Kirsten Danst na MTV filmskim nagradama 1995. godine.
Embed from Getty ImagesDa li je nošenje žele cipela oblik otpora u svetu punom mokasina i replika Hermes papuča? Može li tako mala, čudna i prilično neodrživa cipela postati vrhunski komad odeće ove godine? Sudeći po pažnji koju trenutno dobijaju, kako na ulicama metropola, tako i u skorašnjim kolekcijama, izgleda da može.
Luksuzni brendovi prate trendove: The Row je za pre-jesensku kolekciju 2024. predstavio model u crvenoj boji (fotografija ispod), a Botega Veneta nudi luksuzne gumene cipele po cenama koje se kreću čak od 900 evra.

Popularnost ovih cipela, koji se povezuje s mrežastim baletankama brenda ALAÏA iz 2022. zapravo ima svoje korene u 1980-im i 1990-im godinama. Iako ovaj modni izraz donekle i nema smisla, on odražava čudna vremena u modi.
U eri kada svaki komad odeće može postati viralan, ležernost, neobične boje i detinjasta estetika “Jelly” sandala i cipela čine ih pravim buntom protiv današnjih trendova.