Foto: Schiaparelli

Da li se kuće visoke mode podsmevaju običnom potrošaču?

Početak
27/04/2024

Haute couture ili visoka moda, pojam je koji nas često dovodi u duboko razmišljanje. Svako želi da se u njegovom garderoberu pronđe pokoji komad markirane i skupe odeće, međutim da li sve što je skupo i markirano nužno znači i kvalitetno? Da li je baš sve što predstavlja najvišu modu i lepo?

Poslednjih godina imali smo eru Balenciage koja je redovno ostavljala bez reči čak i najvernije poznavaoce mode, usled mnogobrojnih možemo reći neobičnih i bespotrebnih izlaganja. Kako u modi vlada geslo manje je više, mnogi kreatori i modne kuće, žele da nadmaše jedni druge te idu do granica neukusa i kiča. Jedan od poslednje lansiranih odevnih komada izašao je iz gnezda italijanske modne kuće Schiaparelli. Ova modna kuća osnovana je 1927. godine, a ime nosi po svojoj osnivačici, kako je mnogi nazivaju avangardnoj Elsi Skjapareli. Sam brend jeste poznat po nekovencionalnoj modi, slobodi izražavanja umetnosti i mode kroz kreacije kao i raznoraznim odstupanjima. Jedan od  zaštitnih znakova ove modne kuće visoke mode jeste zlatna boja

Međutim, kako smo već napomenuli, ova modna kuća redovno izbacuje komade koji dovode do sukoba mišljenja mnogobrojnih stručnjaka. Poslednji poduhvat koji je Schiaparelli lansirao jesu patike, koje su predstavljene na nedelji mode u Parizu za sezonu proleće 2024.

Moda ili iskušenje granica?

S obzirom na imidž koju Schiaparelli ima u svetu mode, redovno se trudi da svaki put nadmaši sam sebe , te  je ovog puta pomerio granice visoke mode.  Naime, patike koje su prikazane, napravljene su od ekru platna sa specifičnom zlatnom oznakom trompe l’oeil, napravljenom od mesinga, a detalj koji dodatno daje originalnu notu patici jeste metar koji krasi ivice đona i trompe l’oeil otisak stopala. Ono što najviše oduševljava jeste detalj u kome su na pozlaćenom delu patike, otisnuto svih pet nižnih prstiju. Cela ova kreacija ideja je kreativnog direktora Danijela Rosberija, koji redovno voli da unosi novitete i živost kroz svoje kreacije. Cena ovih patika je 2.300 eura i kroz nju se oslikava status i simbol ovog brenda visoke mode. Kako su iz modne kuće naglasili ove patike predstavljaju spoj američke opuštene mode i francuskog prefinjenog stila i mogu da se kombinuju uz raznorazne odevne kombinacije. Od farmerki i majica do onih elegantnih haljina.

Uprkos svemu, hajde da se vratimo na pitanje, da li jedan od najosnovnijih odevnih predmeta, poput patika, treba da ima ovako visoku cenu, a uz to i da ovako izgledaju? Patike su danas gotovo neizostavni deo svakog autfita i gotovo da mgu da se kombinuju podjednako uz  bilo casual, elegantni ili street style. Koliko god pozlaćena patika zvuči ili izgleda primamljivo, na neki način velike modne kuće nekada razmišljaju previše sebično i neracionalno kod lansiranja određenih komada. Iako to nemaju u vidu, nekada na ovakav način velike kompanije i modne kuće, slučajno mogu da izazovu osećaj podsmevanja u očima potrošača.

Moda jeste vid slobode izražavanja, kao i prenošenja naših najdubljih kreativniih ideja, ali i pored svega potrebno je postaviti granice preko kojih ne bi trebalo da se ide. Moda nije samo ono što je ekscentrično i što izbacuju isključivo skupi brendovi, makar i po cenu da to nije nimalo esktetski prijemčivo. Moda jeste ono u čemu se osećate komforno, prvenstveno sebi lepo, što dovodi do samopozdanja. Moda oslikava našu ličnost, naše navike, našu auru. Kupovina isključivo skupih, banalnih proizvoda samo zbog potpisa velike kompanije ne predstavlja modu niti vaše poznavanje tog pojma. Pomno praćenje trendova suprotno verovnju da će vas učiniti in može da dovede do kontraefekta, te ćemo izgledati nabacani komadima odeće koji nemaju nikakav efekat.

Kao i u slučaju novih Schiaparelli patika, pozlata na patici, ne znači nužno njen kvalitet, a na kraju krajeva zamislite samo udobnost patike koja  na sebi ima zlato. Ono što svakako jeste pohvalno kada govorimo o ovom brendu jeste to što verno ostaju dosledni svom avangardnom stilu koji je u amanet ostavila osnivačica Elsa Skjapareli. Uprkos svemu, mnoge svetske zvezde obožavaju ovaj brend, a jedna od najvernijih kupaca njihovih kreacija jeste Lejdi Gaga, a pored nje tu u i Tejlor Sfift, Džulijen Mur, Dženifer Lopez.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Šta je “Bagbrella” i da li nam zaista treba?

Sledeći članak

Vodič kroz Met Galu 2024 – koga očekujemo na prestižnom događaju?

Ne propustite

Da li ste se ikada zapitali ko stoji iza imena brenda Liu Jo?

Iako većina ljudi misli da je reć o kineskom brendu zbog imena

LA VIE EN ROSE iza kulisa modne revije brenda Tony Ward u Parizu

U raskošnom ambijentu hotela Potocki, prvog dana Nedelje visoke mode, u ponedeljak
Foto: Instagram/ @giorgioarmani

Giorgio Armani i njegovih 90 godina elegancije i luksuza

Danas slavimo 90. rođendan ikone italijanske mode, Giorgia Armania. Njegov život je