Foto: Pexels

Zašto je važno pratiti “sporu” modu?

Početak
17/11/2023

Trendove “brze i spore mode“ proizvodi današnja modna industrija koja se smatra jednim od najvećih zagađivača, proizvodeći 10% ukupne svetske emisije ugljen-dioksida i 80 milijardi odevnih predmeta, godišnje, što je čini odgovornom i za 20% otpadnih voda u svetu.

Trendovi koji se menjaju svake sezone, primoravaju modne kuće da izbacuju kolekcije sve češće, izrabljujući preko 40 miliona ljudi koji rade i za manje od prosečnog minimalca u nehumanim uslovima. Upravo ovakava bio-nerazgradiva hiperprodukcija u koju modne kuće ne ulažu puno, plasirana je u radnje u kojima ljudi troše abnormalne količine novca, što svetske dizajnere čini najbogatijim ljudima na svetu. Naime, trendovi koji su izašli iz mode, odbacuju se u ogromnim količinama i osim što završavaju na deponijama, pronalaze svoj put do jeftinog, pristupačnog tržišta.

Na sezonskim sniženjima prodaju se tone odevnih komada po pravoj industrijskoj ceni od samo nekoliko dolara. Ovaj sve učestaliji trend naziva se fast fashion ili brza moda kojoj se suprotstavlja novonastali trend spore mode ili slow fashion.

Foto: Pexels

Trend spore mode postaje sve prihvatljiviji u svetu i predstavlja društveni pokret koji se zalaže za racionalnu upotrebu prirodnih resursa, organskih materijala od održivih sirovina i onih koji se mogu reciklirati.

Pristalice ovoga zalažu se još i za pristojne uslove rada ljudi koji rade u modnoj industriji, birajući kvalitet umesto kvantiteta i stil umesto šarenila i kiča, kojima smo svi danas okruženi.

Upravo odevni predmeti iz trenda spore mode, zaslužni su za skorašnju popularizaciju thrifting-a, second hand prodavnica, reciklaže i minimalizma. Lako je prilagoditi ovaj trend svom stilu, zato birajte kvalitetne, jednostavne, vanvremenske komade od prirodnih materijala, neutralnih boja i pomozite očuvanju planete.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Šta se krije iza izraza “Crni petak”?

Sledeći članak

Najpoznatiji autfiti iz kultnih romantičnih komedija

Ne propustite

Modna kuća Maison Margiela nije dugo čekala na novog kreativnog direktora – ko je Glenn Martens?

Glenn Martens imenovan je za novog kreativnog direktora modne kuće Maison Margiela.

Chanel: 110 godina bezvremenske elegancije obeleženo revijom visoke mode u gradu svetlosti

Revijom Haute Couture za sezonu proleće/leto ’25 u Grand Palais-u, modna kuća

Došli smo do Schiaparelli kreacija koje su bile prikazane na Nedelji visoke mode u Parizu 2025, pogledajte ih izbliza

Nedelja visoke mode u Parizu jedno je od najiščekivanijih modnih događaja u