Veliko modno pitanje nakon revije: Kakva je sudbina Diora pod vođstvom Jonathana Andersona?

Početak
04/10/2025

Nakon više od decenije pod kreativnim vođstvom Marie Gracie Chiuri, Dior je na proleće 2025. godine doživeo značajnu promenu dolaskom Jonathana Andersona, dizajnera koji je prethodno transformisao Loewe u globalnu modnu silu.

Njegov debi na Pariskoj nedelji mode tokom oktobra 2025. izazvao je pomešane reakcije, ali i postavio ključno pitanje: da li je Dioru potrebna (r)evolucija?

Diorova tradicija

Anderson je započeo svoju kolekciju sa Bar sakoom, ključnim elementom Diorove “New Look” siluete iz 1947. godine. Međutim, umesto klasične proporcije, on je skratio sako i podigao peplum ka grudima, često ga kombujuci sa mini suknjama. Ova reinterpretacija izazvala je pomešane reakcije: dok su neki pozdravili njegovu hrabrost i inovativnost, drugi su smatrali da je doveo u pitanje suštinsku eleganciju originala.

Mini suknja je postala ključni komad kolekcije, prisutna u različitim materijalima poput teksasa, kože, u maslinasto zelenoj i roze nijansi. Ovaj komad jeste simbol mladalačkog duha i svestranosti, ali je izazvao kritike zbog prekomernog ponavljanja, što je delovalo površno i nije doprinelo dubljoj modnoj naraciji.

Savremeni detalji i modni aksesoari

Anderson je uveo i nove aksesoare, poput kutijastih torbi sa jednom otvorenom drškom. Ovakve torbe deluju “neuredno”, podsećajući na ranije kolekcije Miu Miu i Louis Vuitton. Međutim, modni kritičari smatraju da su ovi aksesoari previše eksperimentalni i da nisu u skladu sa sofisticiranim imidžom Diora.

Obuća u kolekciji uključuje slingback sandale sa satenskim trakama koje se vezuju u mašne, kao i štikle sa cvetnim detaljima. Ovakvi komadi dodavali su ženstvenost i sofisticiranost celokupnom izgledu.

Šeširi u kolekciji su varirali od klasičnih modela do avangardnih komada sa neobičnim oblicima, podsećajući na napoleonske stilove. Ovi detalji dodaju teatralnost i dramatičnost celokupnoj estetici.

Dijalog prošlosti i sadašnjosti

Kolekcija Dior SS26 pod Jonathanom Andersonom predstavlja dijalog između prošlih i sadašnjih modnih kodova. Ona čuva istorijske elemente i reinterpretira ih kroz savremeni pogled, stvarajući novu dimenziju ženske mode brenda Dior. Iako su neki elementi kolekcije izazvali pomešane reakcije, jasno je da se Anderson potrudio da unese inovativnost u tradiciju Diora.

Međutim, pitanje ostaje: da li će Dior pod Andersonovim vođstvom pronaći ravnotežu između inovacije i tradicije ili će se izgubiti u pokušaju da se bude previše avangardan? Samo vreme će pokazati, a nama se za sada ne dopada u kom pravcu ide Dior.

Foto: Dior

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Sa lica mesta iz Pariza – kad luksuz Kobija Halperina progovori kroz svilu i ručni rad

Sledeći članak

Kika Jovanović u razgovoru sa Alex Kežman nakon revije KIMHĒKIM

Ne propustite

Sofija Vinnichuk šalje fotografije sa Nedelje mode u Parizu kao razglednice našim čitaocima

Sofia Vinnichuk iz Pariza poslala je redakciji magazina LA VIE EN ROSE

Chanel, potpuno drugačiji – zašto se modne kuće pretvaraju u poligone za eksperimente?

Matthieu Blazy je novi kreativni direktor brenda Chanel, a njegova prva kolekcija

Kika Jovanović u razgovoru sa Alex Kežman nakon revije KIMHĒKIM

U Parizu, gradu u kojem se moda i svakodnevica neprestano prepliću, naša