Kompaniju Bottega Veneta osnovali su 1966. godine u Vićenci Mikele Tadei (Michele Taddei) i Renco Zenđaro (Renzo Zengiaro).
Specializujući se u zanatskoj izradi kožne galanterije, brend (bez izrađenog logotipa) razvio je prepoznatljivu tehniku tkanja kože – Intrecciato koja je donela prepoznatljiv izgled Bottega Venete. Ova složena metoda uključuje tkanje traka kože kroz proreze u drugom komadu kože kako bi se stvorio izdržljiv i fleksibilan tekstil. Tehnika poboljšava čvrstoću kože i dodaje jedinstvenu estetsku privlačnost njihovim proizvodima. Ova tehnika tkanja postala je sinonim za brend. Godine 1972, Bottega je otvorila svoju prvu prodavnicu u Njujorku.


Brend je postigao uspeh 70-ih godina kao izraz visokog kvaliteta, diskretne elegancije i zanatskog umeća, a do tada je imao 12 butika u SAD, pet u Evropi i četiri u Aziji, a italijanski luksuzni brend je osmislio svoju strategiju za kontrolu distribucije u Japanu — istorijski jakom tržištu — uključujući poslovanje 19 prodavnica.
Sredinom 1970-ih, kompanija je počela da proizvodi i cipele. Tokom 1990-ih, Bottega Veneta je lansirala svoju prvu kolekciju odeće. Od 1995. do 2001. godine glavni dizajner Bottega Venete bio je Edvard Bjukenen. On je dizajnirao prvu kolekciju ready-to-wear, a prva revija je održana u Milanu 1998. godine.

U februaru 2001. godine, brend Gucci kupio je Bottega Venetu za 156 miliona dolara. Patricio di Marko je imenovan za generalnog direktora, a Tomas Majer za kreativnog direktora. Godine 2002, brend je lansirao liniju modnog nakita, a zatim i liniju finog nakita 2006. godine. Do 2005. godine, kompanija je ponovo bila profitabilna. Bottega Veneta je lansirala žensku kolekciju spremnu za nošenje u februaru 2005. i mušku kolekciju odeće u junu 2006. godine. U januaru 2009. godine, Marko Bicari je nasledio Patricija di Marka na mestu generalnog direktora Bottega Venete. U junu 2011. godine, Bottega Veneta je lansirala svoj prvi ženski parfem Eau de Parfum. Od 2001. do 2010. godine, prodaja Bottega Venete je porasla 15 puta i dostigla je milijardu dolara 2012. godine.
Embed from Getty ImagesVogue je skovao termin “prikriveno bogatstvo“ kako bi opisao novi stil brenda.
Krajem 2021. godine, Kering je imenovao Matthieu Blazy, bivšeg direktora dizajna u Bottega Veneti, za novog kreativnog direktora kompanije. Pod Blazijem, Bottega Veneta se vratila na Milansku modnu reviju. Blazi je doneo inkluzivan stil upravljanja, smanjio dizajnerski tim i uključio zanatlije u kreativni proces. Predstavio je teksas kožne pantalone trompe-l’œil (2021), torbe Kalimero (2022) i Andiamo (2023), kao i pletene kožne čarape-papuče. Vanesa Fridman ga je nazvala “Mađioničar Milana”. U septembru 2023. godine, brend je otvorio svoju glavnu prodavnicu u Parizu na aveniji Montenj, prvu koju je dizajnirao Blazi. U februaru 2024. godine, brend je otvorio svoju treću prodavnicu u Milanu, u istorijskoj galeriji Vitorio Emanuele II. Kasnije u junu, Bottega je otvorila novu prodavnicu u hotelu Rosewood Miramar Beach.