/

Tajna mirisna magija, poslednji dodir izgleda – Dior VS Chanel

Foto: Chanel Official

Parfem daje završni dodir eleganciji, detalj koji suptilno podvlači izgled, nevidljiv dodatak koji upotpunjava muškarca i ličnost žene.

DIOR

Ime Kristijan Dior postalo je sinonim za parfeme. Dior je parfem video kao vrhunski dodatak, poslednji dodir izgleda. Na svojim parfemima radio je sa istom preciznošću i kreativnošću kao i sa svojim modnim kreacijama. Njegov atelje je jedan od retkih sa „nosom“ – a parfimer od poverenja Fransoa Demaši i danas proizvodi mirise za Maison Christian Dior.

Foto: LVER/Dior.com

Istorija brenda je neobična – od Miss Dior, prvog parfema stvorenog 1947. godine, do danas.

Stvoren 1947. godine predstavljanjem ženskog parfema Miss Dior, iz kolekcije Kristijana Diora, od tada proizvodi i muške mirise i raznovrsnu kozmetiku koja se prodaje u Dior-ovim maloprodajnim prodavnicama kozmetike širom sveta. Sedište mu je bilo u 33 Aveniji u Parizu, a nedavno se sedište premestilo u naselju Neji, na reci Seni, u modernoj novoj zgradi nazvanoj „Kosmos“.

Od 40-ih godina brend je postao jedna od najpoznatijih i najcenjenijih kompanija na svetu.

Dior prvi parfem posvetio svojoj sestri

Tokom Drugog svetskog rata, sestra Kristiana Diora, Katrin Dior, bila je članica francuskog Otpora protiv nacističke okupacije. Bila je poslata u koncentracioni logor Ravensbruk u Nemačkoj, gde je ostala do oslobođenja 1945. godine. U znak počasti svojoj sestri, Dior je upravo svoj prvi parfem imenovao sa „Miss Dior“.

CHANEL

  1. pametna francuska dama i lepotica pariske društvene elite, Koko Šanel, stvorila je miris na koji žene i danas mirišu. Čak i devedeset godina kasnije Chanel je verovatno najpoznatiji parfem na svetu.
Foto: Facebook/LVER

Kako je nastao Chanel No 5?

Tokom kasnog leta 1920. godine Koko Šanel je otišla na odmor na Azurnu obalu gde je saznala za parfimera, sofisticiranog i načitanog Ernesta Bjuka koji je radio za rusku kraljevsku porodicu i živeo u blizini grada Grasa, centra parfemske industrije.

Bjuk je bio znatiželjan i odvažan majstor i prihvatio je izazov Koko Šanel da proizvede parfem upravo za nju. Trebalo mu je nekoliko meseci da usavrši novi miris, te je na kraju smislio 10 uzoraka i predstavio ih Šanel. Na njima su bili različiti brojevi, a ona je izabrala baš broj pet.

Postoji priča da je baš miris Chanel No 5 rezultat laboratorijske greške. Bjukov asistent je dodao dozu aldehida u količini koja se nikada pre nije koristila. Upravo se to pripisuje kao razlog zašto se Koko dopao baš taj miris.

Šanel je kasnije rekla: „To je ono što sam čekala. Parfem kao nijedan drugi. On nosi miris žene u sebi!“

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Od zabrane nošenja do slobode – kako je nastao crveni ruž?

Sledeći članak

Sedam saveta za uspešnu borbu sa suvom kožom