Živimo u vremenu kada je zarada bitnija od kvaliteta, izgled bitniji od suštine. Živimo u vremenu kada zarad inovativnosti odlazimo u besmisao i grozotu. Živimo u vremenu kada je jedan brend poput Balenciage izgubio sebe.
Znate mnogi će reći onu čuvenu izreku lepota je oku posmatrača. Možda ste u upravu kada to pomislite, ali zar vam se ne čini da su neki brendovi izgubili sebe, da nema više te magije, te autentičnosti. Kada neko poput Kristobal Balensijaga stvori jedan brend od nule, od jedne male krojačke radnje dođe do glamuroznih pisti Pariza, a onda i do celog sveta. Ime nosi da sobom odgovornost. Odgovornost prema sebi, prema osnivaču brenda, prema nasleđu koje vam se ostavlja u amanet.
Mnogi su pokušavali zamene osnivača Balenciage, trudeći se da ga nadmaše činili su greške koje su imale ogroman odjek u čitavom svetu. Demna Gvasalia je još 2015. godine postao kreativni direkor ove modne kuće. Mnogi su smatrali da dolazi neko čvrstih vizija, bujne mašte, neko spreman da ovaj brend učini još boljim i poznatijim. I uspeo je. Stvorio je brdo skandala i čudnih modnih komada.
Torbe izgleda kese za đubre, patike iznošenog izgleda i Balenciaga lepljiva traka, samo su od nekih komada koji su svojom ogromnom cenom i rogobatnim izgledom privukli pažnju. Ali, to nije sve. Možda i najteži udarac ovom španskom brendu bila je kampanja koja je izašla novembra 2022. godine. Deca i plišane igračke sa primesama sadomazohističkih elemenata i jasnih aluzija na dečiju pornografiju, podigla je prašinu. Izvinjenja i objašnjenja u tom trenutku nisu pomagala, ljudi su bili besni, komadi ovog brenda goreli su u plamenu i od njih je ostao samo pepeo.
Svakog čuda tri dana dosta. Iako je narod većinski zaboravio taj nemili događaj, ostao je neobrisiv trag. Ne samo novčano, već i kreativno. Od tada Demna Gvasalia reciklira svoje nekadašnje kolekcije za brend Vetements, ponavljajući poruke koje je su već svima dobro poznate. Vrteći se tako u krug Balenciaga nam ne pruža ništa sem razočarenja. Nema više uzbuđenja, samo šablon loših komada koji se iz sezonu ponavlja.
Možda je vreme da se prizna neuspeh, da se Demna Gvasalia povuče. Na njegovo mesto da dođe neko spreman da udahne život u Balenciagu. Neko da spoji nasleđe Kristobala Balensijage i inovativnost, jer ovaj brend to zaslužuje, a zaslužuju i svi njegovi ljubitelji.
Pročitajte kako je nastao brend Balenciaga: