/

Šta je joga? Benefiti koje donosi, istina i mitovi

Foto: Pinterest

Joga je danas sve rasprostranjenija, kako u svetu, tako i kod nas. Neki je rade sami kod kuće, a neki idu i na grupno praktikovanje joge. Danas su nam dostupni i instruktori joge koji nam mogu pokazati praktikovanje joge uživo, ali i raznorazni snimci na Jutjubu na temu joge koji nam mogu pomoći u praktikovanju. Preporučuje se i od strane lekara i psihoterapeuta. Ipak, nekima je joga i dalje nepoznat teren, a neki još uvek gaju svakojake predrasude o njoj.

U ovom članku ćemo vas upoznati sa njom i reći zašto je praktikovanje joge zdravo.

Joga je nauka u telu, umu i duhu. Sastoji se iz Asana – vežbi i položaja tela i Pranajama – vežbi disanja. Oba apekta su važna i mogu se kombinovati istovremeno. Joga radi na poboljšanju fizičkog i mentalnog zdravlja. Pojam joge (što znači sjedinjenje) je skovan u indijskoj kulturi i odatle se raširio na sve strane sveta. Osamdesetih godina prošlog veka, joga se prvi put vežbala u Beogradu pod vođstvom balerine Jasmine Puljo.

Neki jogu nazivaju ,,đavoljim sportom“ zbog specifičnog položaja tela tokom nekih vežbi, a vežbe disanja povezuju sa nekom vrstom transa. Ovaj mit je skovan zbog toga što nam je joga plasirana od strane indijske kulture, gde se i razvila. Ipak, sve vrste ovakvih predrasuda su samo mit. U svakom trenutku, tokom vežbi disanja, fizičkih vežbi, ili meditacije ste u potpunosti svesni. Ne postoji nikakvo padanje u trans niti bilo kakvi glasovi koji se javljaju. Samo ste u potpunosti svesni trenutka, sebe u trenutku i fokus vam je na disanju. Joga nije nikakvo bogohuljenje, niti ima veze sa religijom, tako da je možete praktikovati kog god verskog opredeljenja da ste.

Vežbe disanja su dobar alat za oslobađanje stresa jer postižete stanje bez misli. Ne, ovo nije nikakva čarolija, niti dejstvo više sile. Jednostavnim fokusom na udah i izdah, ne dozvoljavate mozgu da obrađuje nepotrebne informacije i da razmišljate o potencijalnim problemima, brigama… Zato su vežbe disanja preporučljive kod anksioznosti. Takođe, vežbe disanja poboljšavaju koncentraciju. Petnaest minuta dnevno koje odvojite za vežbe disanja mogu vam pokazati neverovatne promene. Bićete više koncentrisani, raspoloženiji, imaćete bolji san, nećete obrađivati misli koje vam ne služe i buka u glavi će nestati. Bićete prisutniji u trenutku i nećete osećati bespotrebnu brigu.

Fizički benefiti koji se ostvaruju praktikovanjem joge su: povećanje elastičnosti mišića, poboljšanje cirkulacije, poboljšanje imuniteta. Kroz vežbe koje se rade, stimulišu se svi delovi tela – najviše kičmeni stub, stimuliše rad unutrašnjih organa, ali i poboljšava rad žlezda. Telo se čisti od toksina.

Jedan od mitova je da jogu mogu raditi samo profesionalni sportisti. Kada gledamo raznorazne iskusne instruktore joge, ili fotografije na internetu, ostanemo u čudu zbog položaja u kom se telo nađe za vreme određenih vežbi. Verovali ili ne, neki jogu odmah otpišu upravo zbog toga, čini se nemoguće za većinu ljudi. Ipak, nije tako. Kao što postoje početnici u fudbalu, košarci, gimnastici, tako je i sa jogom. Kada ste početnik, praktikujete jogu za početnike i uvodite sve novije i novije vežbe, što vam telo postaje fleksibilnije. Ne mora biti zahtevan sport. Tako da, ako niste ljubitelji teretane ili fitnesa, a želite da održavate telo zdravim – joga je pravi sport za vas. Joga je za svakog. Mogu je praktikovati i deca, mladi i stari ljudi.

Naravno, kao i svaki sport i rad na sebi, joga ne daje trenutne rezultate. Morate biti strpljivi i raditi postepeno. Vremenom ćete osećati benefite i postaće vam stil života.

Ako želite da počnete sa praktikovanjem joge kod kuće, mi vam pomažemo uz preporuke:

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Novi restorani u Parizu koji su vredni vaše posete

Sledeći članak

Citati koji će vas motivisati za početak nove radne nedelje

Poslednje od Lifestyle