Foto: Pineterst/ brunettefromwallstreet.com

SPF u preparatima za sunčanje – ključna informacija za zaštitu od UV zraka

Početak
16/07/2024

U današnjem svetu sve većeg izlaganja sunčevim zracima, razumevanje oznaka na preparatima za sunčanje postaje ključno za efikasnu zaštitu kože.

Jedna od najvažnijih informacija koju treba razumeti je SPF (Sun Protection Factor) – broj koji označava stepen zaštite od UVB zraka, odgovornih za opekotine od sunca. SPF označava koliko puta duže možete ostati izloženi suncu bez da se koža crveni u poređenju sa vremenom koje bi bilo potrebno bez zaštite.

 Na primer, preparat sa SPF 30 omogućava 30 puta dužu zaštitu od crvenila kože nego bez njega.

Foto: Pinterest/ organics.com

Preparati sa SPF-om obično se klasifikuju na sledeći način:

  • SPF 15 pruža zaštitu od oko 93% UVB zraka.
  • SPF 30 pruža zaštitu od oko 97% UVB zraka.
  • SPF 50 pruža zaštitu od oko 98% UVB zraka.

Važno je napomenuti da SPF ne meri zaštitu od UVA zraka, koji takođe mogu oštetiti kožu dugoročno. Stoga je preporučljivo koristiti preparate koji su označeni kao “Broad Spectrum”, što znači da pružaju zaštitu i od UVA i od UVB zraka.

Foto: Pinterest/ dpderm.com

Šta predstavljaju brojevi poput 10, 30, 50 na spf kremama?

Ukoliko je nekoj osobi potrebno 10 minuta da izgori na suncu, kada namaže kremu sa SPF-om 10 trebaće onoliko puta više vremena koliki je broj na toj kremi.

Upotreba preparata za sunčanje i pridržavanje njihovih uputstava za korišćenje, ključni su za efikasnu zaštitu od štetnih efekata sunčevog zračenja. Redovno nanošenje, posebno tokom dužeg izlaganja suncu, pomoći će u očuvanju zdravlja kože i sprečavanju neželjenih opekotina i dugoročnih oštećenja.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Nemojte “gušiti” kožu teškim puderima – savetujemo vam da tokom leta nanosite ove BB kreme

Sledeći članak

Opasnosti kozmetičkih preparata za kožu tokom leta: Šta treba izbegavati?

Ne propustite

Sve zarad lepote – pronašli smo snimak bizarne reklame iz 1950ih jedne kozmetičke kompanije

Od uklanjanja bora u roku od 30 dana, do učvršćivanja vilice za

Kreiran po meri Francuskinja: jasno nam je zašto svi pričaju o jednom ruž-balzamu

Francuskinje, osim što su često modna inspiracija, svi obožavaju i zbog jednostavnog

Poslastica na usnama – novi balzami od brenda Melem stižu na tržište

Glossy Look Lips&Cheeks&Eyes su novi balzami od brenda Melem, koji intenzivno neguju