poslovi
Foto: Pexels

Najbolji poslovi u modnoj industriji

Početak
08/08/2022

Modna industrija nesumnjivo privlači mnoge, budući da je odlikuje izvestan utisak nedodirljivosti koji ostavlja na posmatrače sa strane. Ovo je industrija koju poistovećujemo sa glamurom, popularnošću, dinamičnim životom, poželjnošću. Oni koji rade u modnoj industriji po pravilu imaju u sebi određenu dozu kreativnosti i u toku angžmana imaju priliku da je izraze. Industriju odlikuju raznolike mogućnosti za profesionalni rast i napredak, te su oni koji joj se priključuju kompetitivni i ambiciozni, što čini ukupnu atmosferu veoma uzbudljivom, ali u određenom pogledu i surovom.

Ukoliko želite i sami da se priljučite modnoj industriji ne samo kao posmatrač i konzument, već da budete aktivni učesnik obrazovanja trendova i delovanja modnih brendova, ne morate nužno biti model, fotograf ili dizajner. Ukazaćemo vam na različite opcije za zaposlenje u modnoj industriji, koje se odnose na široku paletu njenih potreba i zahteva.

Prognostičar trendova

Ukoliko ste oduvek imali osećaj za modu i ovo smatrate svojim neisplativim talentom, varate se. Prognostičar modnih trendova je zapravo veoma cenjen posao, koji predstavlja sjajan način da se uključite u modnu industriju. Posao prognostičara trendova je izuzetno interesantan, dakle nimalo jednoličan, a obavljaju ga osobe koje imaju raznolika interesovanja i koje su ljubitelji istraživanja. Kao prognostičar trendova, vi biste bii zaduženi za identifikovanje modnih aktuelnosti godinama pre nego što one to postanu, te bi trebalo da se interesujete pre svega za modu, a onda i za umetnost, kulturu, istoriju, tačnije istoriju modnih trendova. Ukoiko se opredelite za ovu karijeru, vi možete da radite kao nezavisni konsultant, ali su velike šanse da ćete svoje mesto pod suncem pronaći kao zaposleni u nekoj od modnih kuća koje danas zapošljavaju timove prognostičara. O tome koliko su modni prognostičari traženi kod nas možete saznati raspitujući se u relevatnim krugovima, ali i prateći situaciju na tržištu rada, najpre kroz oglasnike. Ogasnici će vam pružiti i najpouzdanije informacije u vezi sa zaduženjima na ovom radnom mestu, te će sadržajni oglasi za posao najbolje odgovoriti na sve vaše eventualne nedoumice u ovom pogledu.

Copywriter u modnoj  industriji

Foto: Pexels

Modni copywriter je posao za one koji zaista vole modu i koji sami gaje određenu facinaciju aktuelnim modnim trendovima. Ukoliko razmatrate ovu karijeru, trebalo bi da budete elokventni, naročito deskriptivni, ali i da razumete osnove digitalnog marketinga. Angažovani na ovakvim pozicijama sarađuju sa brendovima, različitim prodajnim mestima i marketinškim agencijama, te dostavljaju opise različitih odevnih predmeta, kao i PR i SEO tekstove. Ovaj posao je veoma dobro plaćen, te samim time i popularan, a pruža vam mogućnost da budete u toku sa svim aktuelnostima u industriji i blisko sarađujete sa omiljenim brendovima.

Stručnjak za održivost

Jedna od najaktuelnijih tema u većini industrija današnjice jeste očuvanje životne sredine. Budući da je osvešćenost u vezi sa pitanjima ekologije danas veoma snažna i rad na dobrim praksama u ovom pogledu intenziviran, modni brendovi se u ovom trenutku više no ikada bave održivošću. Modni stručnjak za održivost će tako da bude zadužen za istraživanje proizvodnih procesa koji su bezbedni za ljude i štite prirodu. Ovo je brendovima važno kako iz etičkih razloga, tako i zbog potrebe da budu konkurentni, jer su ovakve prakse veoma cenjene i mnogi kupci imaju ovo u vidu prilikom odabira brendova kojima će da veruju.

Menadžer socijalnih medija

Foto: Pexels

Marketing je važna stavka u okviru svakog poslovanja, a u modnoj industriji je prezentacija brenda jedan od najvažnijih koraka. Budući da su društvene mreže preuzele primat u kontekstu socijalizacije, ali i kao mediji za deljenje informacija, menadžer socijanih medija će biti važan oslonac  svakog modnog brenda. Ovo radno mesto podrazumeva veoma dinamičnu svakodnevicu, neprestano praćenje trendova i rad na što boljem predstavljanju modne kuće za koju radite. Biće vam potrebna kreativnost, elokvencija, ali i umeće analiziranja kako targetirane grupe tako i razičitih medija, te prilagođavanje sadržaja njima.

Ukoliko vas privlači uzbudljiv i glamurozan svet modne industrije i spremni ste da se uhvatite u koštac sa velikom konkurencijom ne biste li naposletku ostvarili svoje ambicije, razmotrite širu sliku i razmisite koje sve oblasti rada udružuju snage ne bismo li na kraju dana videli proizvode modne industrije onako kako ih kao modna publika vidimo. Istinska želja i spremnost na rad će otvoriti pred vama vrata željene karijere, te budite uvereni da ćete uz odlučan pristup nesumnjivo ostvariti svoj cilj.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Espadrile Ane Vintur dokaz da je manje uvek više

Sledeći članak

Aleksandar Joksimović – srpski kreator sa kojim je Dior želeo saradnju

Ne propustite

EKSKLUZIVNO – Kobi Halperin, kreativni direktor modne kuće Emanuel Ungaro o svojoj karijeri i utiscima iz Srbije

Napomena: Intervju donosimo u engleskoj i srpskoj verziji zbog inostranog i domaćeg

“British Fashion Council” doneo odluku – proglašen dizajner i model godine, tu je i spisak ostalih nagrada

“British Fashion Council” (BFC) je organizacija koja podržava, prvenstveno britansku, a zatim

Evolucija čizama, bezvremenskog (modnog) komada koji je danas neizostavni deo svakog zimskog autfita

Zimske čizme neizostavni su deo svakog ovosezonskog autfita. Iako je njihova prvenstvena