Foto: Instagram/nesic_lana

Lana i Martina otkrivaju svet Influensiga, njegove mane i prednosti

Početak
17/11/2023

Otkako su internet i društvene mreže postale deo naše svakodnevice, pored brojnih noviteta i mogućnosti izdvojilo se i novo, takozvano zanimanje 21. veka – influenser. Ova grupacija ljudi publici na internetu nudi specifičan tematski ili estetičan sadržaj. Međutim, sada se dovodi u pitenje ko su zapravo te osobe od uticaja, jer samim kreiranjem naloga na nekoj od platformi, svako od nas ispunjava prvi uslov za bavljenje ovim zanimanjem. Kreiranje ličnog brenda i predstavljanje sebe bilo kroz edukativni, marketinški ili zabavni okvir na internetu, bez sumnje kreira nove kulturne obrasce koji menjaju poredak u svetu u kome živimo. Naša redakcija želi da vam bliže predstavi ove popularne stvaraoce sadržaja, te da iz njihove perspektive sagledate kako je baviti se ovim poslom. Iako često ističemo nekadašnji način života i vrednosti, svesni smo da većina mladih prati novitete i živi u skladu sa vremenom.

Predstavljamo vam ovim putem dve mlade devojke, Lanu Nešić i Martinu Lijeskić, studentkinje iz Beograda koje kao svoj glavni adut ističu prijateljstvo i kroz populatnu formu “Get ready with Us” dele korisne savete pod poznatijim nazivom na društvenim mrežama – Crna i plava.

Ko su zapravo Crna I Plava?

– Naše ime na društvenim mrežama je u skladu sa našim karakterima, pa samim tim i sa prijateljstvom. Potpuno smo različite. Jedna pričljiva, druga ume da sluša, jedna prodorna, druga oprezna… Poput crnog i belog, dopunjavamo se međusobno i zato vlada savrsena harmonija u našem odnosu. Izgradile smo prijateljstvo, toliko čvrsto i iskreno, bez laži, sujete… Verujemo da nas povezuju bezuslovna ljubav i povrenje. Mi smo dokaz da suprotnosti funkcionišu zajedno gotovo savršeno…

Njihova priča počela je gotovo kao većina dobrih filmova o dve prijateljice koje se pre toga nisu “podnosile”…

– Upoznale smo se na časovima glume, ali smo na pocetku imale predrasude jedna o drugoj. Međutim, kako to obično biva, iz “mržnje” proizilaze najlepsa prijateljstva i evo nas danas… Ne bismo mogle da zamislimo dan jedna bez druge. Ako se ne vidimo, bar se čujemo preko telefona, a ideja da pokrenemo zajednicki TikTok nalog došla je spontano. Snimile smo video na mom ličnom profilu dok smo se spremale za odlazak na jedan rođendan – objasnila je Lana i dodala da je video dobio dosta pregleda mladih, a ideja o Crnoj i plavoj je sinula… I tako je sve počelo.

Get ready with us” je forma kroz koju najčešće realizujete videe, i ne delite previše ličnih informacija na profilu, da li ste u tome videle neku zlatnu sredinu u ovom poslu?

– Iskreno, smatramo da nas je proslavila takva forma videa, jer je ljudima zanimljivo da gledaju takav sadržaj, da nas čuju i vide, pa da nas na osnovu toga kritikuju ili hvale. I same volimo tu vrstu kreativnog sadržaja. Gledajući starije Tik Tok videe, prisećamo se nekih lepih uspomena. Pored toga se ipak trudimo da naša privatnost ostane van mreža, a kotistimo ih da prikažemo našu kreativnost i naravno da budemo inspiracija drugima.

Koliko vremena i planiranja ovo “zanimanje” iziskuje? 

– Sve zavisi od videa. Ukoliko snimamo baš “Get ready with us”, to ne traje mnogo, jer ne moramo da razmišljamo o konceptu videa, ali ako snimamo neke videe kao sto je “Girl talk”, snimanje traje dosta duže kao i montaža. Takođe, komplikacija je i to što nismo u svakom trenutku zajedno i svaka ima svoje obaveze, tako da je ponekad i teško uskladiti se.

@crnaiplavaa #fyp #foryou #foryoupage #fypシ #srbija #serbia🇷🇸 ♬ Strangers – Kenya Grace

 Zašto ste odabrale bas modu kao primarnu temu svog sadržaja?

 – Ljubav prema modi gajimo od malena. I Lanini i moji roditelji se bave poslovima iz ove oblasti, tako da nam je moda oduvek “pod kožom” – dodala je Martina.

– Pokušavamo da nađemo inspiraciju same u sebi i pored trendova, ne plašimo se da pokažemo nešto što je potpuno drugačije.

Kakvo je vaše iskustvo sa publikom?

– Gde ima pozitivnih, tu ima i negativnih komentara, naravno. Ne bi bilo normalno da smo svima zanimljive i simpatične. Ali, ukoliko znaš koliko vrediš takvi komentari ne dopiru do tebe. Znamo da smo mnogo više od dve devojke koje se snimaju za TikTok, izlaze i sređuju se.

Internet danas daje svakome pravo da govori, kao i prostor za to, kakvi su vaši stavovi po tom pitanju?

– Smatramo da mnogi danas zloupotrebljavaju svoj položaj i cifre na mrežama. Mi se ipak trudimo da budemo dovoljno pametne i pružimo publici kvalitetan sadržaj koji ih zanima i zbog kog dolaze na naš profil. Znamo granicu između onoga što se govori pred kamerom i onoga što govorimo i živimo kada se se kamere isključe, jer danas, na internetu, svaka reč može da se “izvrne” i da dobije neko sasvim drugačije značenje.

Izbarale ste da na ovaj način krenete da gradite svoj brend (sebe) i predstavljate se javnosti, smatrate li da će to uticati na vaše planove za budućnost i karijere?

– Bavljenje društvenim mrežama nam je hobi. Mi smo pre svega studenti i tek želimo da izgradimo sebe na tom putu, te da trudom, radom i obrazovanjem dostignemo svoj cilj. Ali ovaj hobi je definitivno jako dobra odskočna daska i sada i u budućnosti. Naravno, pod uslovom da se dobro iskoristi.

Poruka čitaocima za kraj?

– U životu, važno je održavati ravnotežu između ambicija i trenutnih radosti. Ne zaboravite ceniti male trenutke sreće i graditi dugoročno ispunjenje.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Zapišite recept za najukusniju toplu čokoladu

Sledeći članak

Najlepši gradovi za praznične euforije

Ne propustite

Da li znate da je Anne Hathaway bila žena Vilijama Šekspira? Imamo objašnjenje za ovu istorijsku, vrlo čudnu ispreplitanost

U 21. veku svima je dobro poznato ime Anne Hathaway (En Hatavej),

Modna zabuna koja otkriva istinu o istom modelu UGG čizama od strane dva potpuno različita brenda

Dopadale se one nama ili ne, takozvane Ugg čizme postigle su neverovatnu

Novo lice na modnom radaru – ko je inspirativna umetnica Alexandra Saint Mleux?

Ljubitelji mode i ljubitelji Formule 1 ponovo su ujedinjeni zajeničkom mišlju. Njihova