Foto: Wikipedia/Public Domain

Vladao Luj Vitonom, pa osnovao sopstvenu modnu imperiju

Početak
15/02/2023

Za novog kreativnog direktora Louis Vuittona nedavno je postavljen Fareli Vilijams, a malo ko zna koji dizajner je davnih dana imao veliki uticaj na ovaj brend.

Rođen 1963. godine u Njujorku, Mark Džejkobs (Marc Jackobs) odgajan je od strane svoje bake koja je bila uverena u stvaralački talenat svog unuka. S toga, vrlo rano ga je naučila šivenju i pletenju. Pohađao je srednju školu za umetnost i dizajn, a zatim upisao i Parsonsovu školu dizajna. Uporedo je radio kao skladištar u Charivari, avangardnoj koncept radnji.

Sa samo 25 godina, zbog svog velikog talenta postavljen je za kreativnog direktora američkog brenda Perry Ellis gde dizajnira “grunge” (hardcore punk, heavy metal, indie rock) kolekciju. Za ovu prvu kolekciju, Naomi Campbell, Christy Turlington i Linda Evangelista pristale su da besplatno gostuju na reviji, želeći da nose te komade. Međutim, revija je izazvala veliku kontroverzu i dovela do njegovog momentalnog otpuštanja.

Težak početak doneo mu je veliku podršku, ni manje ni više nego od strane Ane Vintur, koja je u njegovu korist objavila u američkom izdanju Vogue magazina modnu seriju pod nazivom Grunge & Glory. Iste godine osvojio je svoju prvu nagradu za dizajnera godine ženske odeće od Saveta modnih dizajnera Amerike (CFDA). I… legenda je rođena.

1997. godine, Mark Džejkobs kreće na put ka uspehu pridruživši se Louis Vuittonu kao kreativni direktor. Kreator je uneo dozu ludila u brend koji je čuvar luksuza francuskog stila: torbe sa dezenima grafita, dizajni koji konektuju modu i umetnost (Takaši Murakami, Ričard Prins, Jajoi Kusama …) i modne revije dostojne spektakla, čiji je najupečatljiviji primer revija jesen-zima 2012. na kojoj je postavljena železnička stanica, za koju se tvrdida je oborila rekorde finansiranja sa 8 miliona evra.

Istoriju Louis Vuitton brenda možete pročitati OVDE

Nakon 16 godina na tronu imperije Louis Vuittona, vladavina Marka Džejkobsa se završila u oktobru 2013. U svojoj 50. godini, kreator je odlučio da se u potpunosti posveti razvoju sopstvenog brenda, koji je pokrenut 2001. godine, pod okriljem LVMH.

Danas je stvorio sopstveni univerzum – liniju Marc Jacobs, dve druge pristupačnije linije: Marc by Marc Jacobs i Little Marc Jacobs liniju za decu. Tu su i njegovi prestižni parfemi kao i make up proizvodi.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Farel Vilijams – novi kreativni direktor Louis Vuitton muške linije

Sledeći članak

Preko noći postao najpoznatije lice u modnom svetu: Ko je bio Iber de Živanši?

Ne propustite

Povratak broševa: Schiaparelli estetika ponovo vlada svetom mode

U svetu mode, trendovi često prolaze kroz cikluse obnavljanja, a jedan od

Roberto Kavali: Više od mode

Italijanski modni gigant Roberto Kavali, koji nas je napustio 12. aprila ove

Istorija brenda Canali – odela koja od 1908. oduševljavaju svet

Svima je dobro poznato da je Italija jedna od kolevki mode i