Foto: Instagram @jacquemus

Kada tragedija postane inspiracija – kratak osvrt na istoriju brenda Jacquemus

Početak
17/02/2024

Francuski modni brend Jacquemus je za kratko vreme osvojio srca ljudi širom sveta i postao rado viđeni gost mnogih ormara. U nastavku teksta pročitajte dirljivu priču koja se krije iza osnivanja ovog brenda i upoznajte kako je izgledao njegov razvojni put.

Sve je počelo na jugu Francuske od mladića po imenu Simon Porte Jacquemus koji je imao velike snove i ljubav prema modi. Kada je imao 19 godina odlučio je da se preseli u Pariz i da upiše modni dizajn na École supérieure des arts et techniques de la mode (ESMOD). Međutim, nakon par meseci se desila tragedija, njegova majka je preminula u saobraćajnoj nesreći. Te 2009. godine Simon je shvatio da je život previše kratak, te je odlučio da više ne čeka i da osnuje svoj brend. Brend je simbolično nazvao po devojačkom prezimenu svoje majke – Jacquemus.

Od prve revije do revolucije u modi

Prva revija brenda Jacquemus održana je 2012. godine u Parizu. Već naredne godine dobija svoju prvu nagradu za mladog dizajnera na ANDAM (Association Nationale pour le Développement des Arts de la Mode) takmičenju, što je značajno uticalo na njegovu reputaciju u modnom svetu. Njegov minimalistički pogled na parisku modu inspirisan je njegovim korenima. Simon je doneo potpuno novi pogled na modu, što je doprinelo da ga svet primeti. Njegov rad se često opisuje kao dekonstruisan i nadrealistički, jer su njegove upečatljive siluete i kolekcije koje postavljaju trendove bili sve o čemu je modna industrija mogla da govori.

Jacquemus je 2017. godine debitovao sa svojom prvom linijom malih torbi pod nazivom – Le Chiquito. Ovim torbama je napravio novi trend, koji je pokorio internet. Kim Kardashian i Rihanna su bile među prvim svetski poznatim ličnostima koje su nosile ovaj njegov komad. Iste godine su ga primetili i najveći svetski trgovci na mreži i robnim kućama, od Selfridges do Net-A-Porter.

Od muške kolekcije do stvari za kuću

Kako nikad ne miruje i uvek ide korak napred, 2018. godine je svoju modnu kuću obogatio i muškom kolekcijom, koju su svi odmah prihvatili. Međutim, ubrzo je rešio da svoj uticaj na dizajn proširi i van mode, te je 2020. godine lansirao liniju sa stvarima za kuću pod imenom “Jacquemus at Home”. Linija je uključivala raznovrsne predmete poput keramičkih tanjira, posuda za začine i brojne druge dekorativne predmete.

Jacquemus je poznat po svojoj inovativnoj marketinškoj strategiji i kreativnom pristupu promociji svojih kolekcija. Njegove revije često su iznenađujuće i spektakularne, a lokacije na kojima se održavaju su većinom nekonvencionalne, poput polja lavande ili plaže. Takođe on putem svog Intagrama često deli svoje kreacije, ali i neke privatne trenutke, što je doprinelo da ga publika još više prihvati i zavoli.

Možemo reći da je Simon Porte Jacquemus jedan od najistaknutijih modnih dizajnera današnjice i sigurni smo da će svojim brendom nastaviti da pomera granice i iznenađuje sve ljubitelje mode.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Istorijat: Kako su ženske cipele promenile svet

Sledeći članak

Tommy Hilfiger je majstor marketinga

Ne propustite

Bile isključivo deo donjeg veša – kako su nastale majice?

Majice – neizostavan deo garderobe za svakodnevno korišćenje i uklapanje u različite stilove

Istorija bikinija – dan kada je Louis Reard napravio modnu revoluciju

Međunarodni dan bikinija, koji se proslavlja svake godine u julu, obeležava godišnjicu

Da li znate kako je preplanula koža postala popularna zahvaljujući Coco Chanel?

Ranije bela koža je bila znak da ste deo viskog društva i