/

Julius Meinl – tajna poznate kafe koju nudi svaki beogradski kafić

Foto: Julius Meinl

Julius Meinl, prva pržionica kafe u Evropi, predstavlja „ambasadora kulture“ bečkih kafa od 1862. godine, koje se prodaju i ispijaju širom sveta. Kombinacija je tradicije sa duhom inovacije. Više od 150 godina, porodični biznis je sinonim za najkvalitetnije kafe i čajeve.

Foto: Julius Meinl

Sa korenima iz 19. veka, ova firma prošla je kroz mnoge društvene promene i tehnološke inovacije. Bečke kafeterije su oduvek bile sinonim i mesto za okupljanje umetnika i slobodnih mislilaca, a to se nastavilo i danas, budući da ljudi koji se nađu u njima, čitaju, pišu, rade ili se često opuštaju.

Iako je to austrijska porodična firma, Julius Meinl je poznat u mnogim delovima sveta. Danas, Julius Meinl Coffee Group poseduje radnje i ima prodajne partnere u preko 70 zemalja.

Zaposleno je više od 1.000 ljudi širom sveta. Njihovi klijenti, bilo da se bave ugostiteljstvom, turizmom ili maloprodajom — oslanjaju se na njih za isporuku vrhunskih proizvoda za kafu i čaj, kao i ličnu uslugu.

Ova kompanija se svrstava među tri najbolja brenda premium kafe u kategoriji premium gastronomije u preko 40 zemalja. Dok su glavna tržišta Austrija, Italija i zemlje Centralne i Istočne Evrope, sa zadovoljstvom pružaju usluge na Bliskom istoku, ali i šire.

Šta tačno predstavlja čuveni logo?

Logo Julius Meinl prikazuje mladića koji nosi ‘fes’ (arapski/turski pokrivač za glavu u obliku tupog filcanog konusa sa resom)

Ovo je omaž priči o tome kako je kafa stigla u Beč. Legenda kaže da je 1683. godine Georg Franc Kolšicki, carski glasnik, tumač i biznismen, nabavio džakove kafe koje su ostale nakon turske opsade Beča i iskoristio ih za osnivanje prve bečke kafane „Zur blauen Flasche“.

Foto: Julius Meinl

Originalni logo kreirao je bečki umetnik Jozef Binder. Godine 1924. od njega je zatraženo da stvori izmišljeni lik koji bi predstavljao priču Georga Franca Kolšickog. Binder je nacrtao mladog otomanskog stručnjaka za kafu kako podiže šolju do svojih usta i „degustira“.

Matteo Thun, međunarodno poznati dizajner koji je 2004. godine ponovo kreirao logo u sadašnjoj monohromatskoj crvenoj boji i znatno pojednostavljenoj formi, rekao je da ga istorijski šabloni logotipa podsećaju na bečku baroknu umetnost, te je to isto ugradio i u svoj dizajn.

* Zabranjeno svako kopiranje tekstova bez odobrenja 𝐋𝐀 𝐕𝐈𝐄 𝐄𝐍 𝐑𝐎𝐒𝐄

Odgovori

Your email address will not be published.

Prethodni članak

Radohlizam – krajnost loša kao lenjost

Sledeći članak

Sajam vina u Beogradu je završen, ali koliko zaista znamo o vinu?

Poslednje od Lifestyle