Foto: Farfetch/Gucci

Gucci obeležio 70 godina postojanja ikoničnih loaferica – statusni simbol koji ne bledi

Početak
19/06/2023

Šta pokojni bivši američki predsednik Džordž H. V. Buš, muza 60-ih Džejn Birkin, princeza Dajana i reper Viz Kalifa imaju zajedničko? Uprkos njihovim veoma različitim stilovima i zanimanjima, svi su primećeni da na sebi tokom života nose par crnih Gucci loaferica, odnosno mokasina.

Ove godine je tačno 70 godina od postojanja poznatog para ovih cipela, koje su postale deo modne istorije – toliko da su ušle u stalnu kolekciju Metropoliten muzeja umetnosti 1984.

Pre dva dana, uoči revije mode u Milanu, Gucci je obeležio 70 godina postojanja ovih ikoničnih cipela izložbom “Gucci Horsebit Society“, koja je bila propraćena istorijskim momentima ove kolekcije.

Takođe, prikazan je i film britanskog reditelja i fotografa Boladea Banjoa čiji je akcenat stavljen na proces prenošenja različitih narativa kroz generacije i stil.


Ukratko o nastanku Gucci loaferica

Firentinska modna kuća Gucci stekla je ime sa “pedigreom”. Početkom 1900-ih, njegov osnivač, Gučio Guči, radio je kao portir u raznim evropskim hotelima, posebno u londonskom hotelu Savoi, kada je bio opčinjen raskošnim torbama i kovčezima dobrostojećih gostiju hotela. Dakle, kada se vratio u Italiju i 1921. godine, pokrenuo je sopstvenu marku luksuznog prtljaga. Zapošljavajući lokalne zanatlije za izradu svoje robe, Gučijev istoimeni brend bio je hit za publiku. Privlačnost (osim beskompromisnog kvaliteta) došla je sa njegovim braon nijansama dizajna, koja je bila izuzetno popularna boja među bogatašima.

Decenijama kasnije, Guči je imao prelomnu godinu. Godine 1953, njen osnivač je preminuo 2. januara ostavivši svog sina Alda Gučija da preuzme vlast. Brend je takođe zakoračio na međunarodno tržište otvaranjem svoje prodavnice na 5. aveniji na Menhetnu i izdavanjem svoje “ikone” Gucci Horsebit Loafer.

Iako je originalna verzija napravljena od teže kože, dizajn je ostao veran do danas: napor da se zadrži udobnost mokasina uz dodavanje mode i elegancije elegantne cipele i dalje je prisutan. Ukratko, to je bila prva cipela koja je premostila jaz između ležerne i poslovne obuće.

Ne radi se samo o elegantnom i izuzetno poznatom paru Gucci cipela, ipak se radi o statusnom simbolu koji ne bledi decenijama. Potražnja za njima, srećom je i dalje velika. Prodaja i drugih kolekcija ovog brenda porasla je sa preko 4,5 milijardi dolara u 2016. na 9,2 milijarde dolara u 2018.

Ostavite odgovor

Your email address will not be published.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Jednostavne i praktične torbe koje upotpunjuju “letnji” izgled

Sledeći članak

Istorija Jimmy Choo brenda – od napuštene bolnice i nemaštine do luksuza i reputacije

Ne propustite

Pred-jesenja kolekcija srpske modne kuće podseća na važnost elegancije i ženstvenosti

Biti elegantna ne znači upadati u oči. Biti elegantna znači urezati se

Trench kaput – istorija ikoničnog modnog komada koji nosimo tokom (svake) jeseni

Jedan mit koji je dobro poznat o kaputima, jeste to da su

Deset dizajnera koji oblikuju savremenu modu Amerike

Njujork je pored Pariza, Londona i Milana još jedna važna modna prestonica,