Foto: Wikipedia/Public domain

Dizajnerke koje nisu postale poznate, a jedna stoji iza najstarije modne kuće

Početak
15/11/2023

DEO I

Pregršt je imena u modnom svetu koja su postala prepoznatljiva po svom radu, dok su neka ostala u senci, uprkos svom dugogodišnjem trudu i kvalitetnom delanju u modnoj industriji.

Mi smo za takva imena pripremili poseban članak u kojem ćemo govoriti o njima kao draguljima mode, koji su zapravo imali veliki uticaj na nekadašnje odevanje.

Cipe Pineles

Cipe Pineles (23. jun 1908 – 3. januar 1991) bila je austrijska grafička dizajnerka i umetnička direktorka koja je svoju karijeru ostvarila u Njujorku u časopisima kao što su Seventeen, Charm, Glamour, House & Garden, Vanity Fair i Vogue. Bila je prva žena umetnički direktor mnogih velikih časopisa, kao i prva osoba koja je uvela likovnu umetnost u masovne medije. Udala se za dva istaknuta dizajnera, dva puta je postajala udovica, imala dvoje usvojene dece i dvoje unučadi.

Cipe Pineles (Photograph: Trude Fleischmann)

Jeanne Lanvin

Foto: Wikipedia/Public domain

Jeanne Lanvin osnovala je svoju francusku modnu kuću 1889. godine, samo nekoliko godina nakon što je završila šegrtovanje. Danas je Lanvin modna kuća sa najdužom istorijom, sa skoro 130 godina iza sebe. Ne toliko poznata, jer ova dama nikada nije težila ka tome da završi na naslovnim stranama ili crvenom tepihu, već isključivo da širi svest o lepoj i kvalitetnoj modi.

Ruth Ansel – prva žena na poziciji grafičkog dizajnera

Ruth Ansel je američka grafička dizajnerka. Postala je ko-art direktor Harper’s Bazaara 1960-ih. Tokom 1970-ih bila je umetnički direktor časopisa The Nev York Times Magazine, a 1980-ih House & Garden, Vaniti Fair i Vogue. Nakon Cipe Pineles, postala je naredna žena na ovim pozicijama.

Nakon što je 1957. godine diplomirala likovne umetnosti na Univerzitetu Alfred, Ansel je počela da radi u Columbia Records. Udala se za dizajnera Boba Gila koji ju je upoznao sa “njujorškom dizajnerskom mafijom” – Džordžom Loisom, Robertom Braundžonom, Saulom Basom i Ivanom Čermajevom – ali se par kasnije razišao. Godine 1961. Ansel je počela da radi u Harper’s Bazaaru na umetničkom odeljenju, koji je u to vreme bio pod upravom Marvina Izraela. Godine 1963. U saradnji sa Beom Fajtler i Ričardom Avedonom, Ansel je proizvela sada kultnu naslovnicu Džin Šrimpton iz aprila 1965. kako namiguje. Godine 1974. napustila je Harper’s i postala prva žena umetnički direktor časopisa The Nev York Times-a. Ansel je sarađivala više od četiri decenije sa fotografima, ilustratorima i umetnicima kao što su Ričard Avedon, Endi Vorhol, Piter Berd, Brus Veber i Eni Lajbovic.

NEWSLETTER

Prethnodni članak

Sitnice koje će upotpuniti vaš izgled tokom hladnog perioda

Sledeći članak

Prva ljubav Elze Skjapareli i veza sa Srbijom

Ne propustite

Istorija brenda Canali – odela koja od 1908. oduševljavaju svet

Svima je dobro poznato da je Italija jedna od kolevki mode i

Zašto se kaže: “Šio mi ga Đura”?

“Šio mi ga Đura”, izraz je danas za nešto promašeno ili uzaludno

Lekcija o Rebeki J. Amodaj i prvom modnom salonu u Beogradu

U predratnom i ratnom Beogradu, trendove su zajedno sa Rebekom doktirali moderan